ההטרדה וההשתקה: תושב קיבוץ בצפון חשוד בפגיעה מינית ב-9 ילדים

2 נערים מהקיבוץ הגישו תלונה, וטענו כי מרבית המקרים התרחשו באורווה הטיפולית במקום. החשוד מכחיש את המיוחס לו, אבל ע"פ התושבים, יש עוד שהוטרדו - וטרם נחשפו. "נאמר לנו שהוא נגע בילדים"

זמן צפייה: 02:34

לפני כמה שבועות, שני נערים מקיבוץ בצפון התלוננו במשטרה כי הותקפו מינית על ידי תושב הקיבוץ כבן 30. השניים טענו כי החשוד נהג לתקוף אותם באורווה הטיפולית במקום, אולם כעת מתברר כי הפרשה גדולה הרבה יותר, שכן - ייתכן שיש נערים נוספים שהוטרדו, אולם החליטו שלא לספר את סיפורם האישי במשטרה.

בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 13, מודה מי שמטפלת בנושא ההטרדות המיניות בקיבוץ כי נפגשה עם עוד שבעה נערים בני אותו גיל, "מתלוננים פוטנציאליים" כפי שהגדיר אותם גורם בקיבוץ, שכאמור - עדיין חוששים לחשוף את שקרה להם. "ישבתי עם שבעה בחורים", נשמעת היועצת מספרת, "כולם כבר מעל גיל 18 וכולם אמרו שהיה, אבל הם לא רוצים לחשוב על זה וזה אבוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהיג ה"שולמנים" אביר קארה מצטרף לימינה של בנט ושקד

הממשלה דנה בהארכת הסגר; מנדלבליט: "יש הסתה נגדי"

בגלל השלג: 130 מכוניות נקלעו לתאונת שרשרת ענקית ביפן

הקיבוץ שבו ע''פ החשד גבר הטריד מינית נערים
הקיבוץ שבו ע''פ החשד גבר הטריד מינית נערים | צילום: חדשות 13

בהקלטה, היא מתארת כיצד מצלמות האבטחה באורווה לכדו את החשוד מסתובב באזור עד 2 בלילה, "עם הרבה ילדים - וגם לוקח אותם", כלשונה. הסיבה, לטענתה, שאף גורם מוסמך מטעם הקיבוץ לא פנה בשמם של ה"מתלוננים הפוטנציאליים" למשטרה, היא משום ש"רק ילד או הורה יכול לעשות כן. לנו אסור, אלא אם יש הוכחות, תמונות או משהו כזה".

בהקלטה נוספת שהגיעה לידינו מספרת בעלת תפקיד בכיר בתחום החינוך בקיבוץ כי הסיפורים מסביב לחשוד מתרוצצים כבר כמה שנים. "נאמר לי שבארווה היו דברים, שהוא נגע בילדים, הציץ דרך חלונות. אני אמרתי שהוא לא יעבוד יותר עם ילדים, ושהמדריכים ישימו לב מה קורה".

הקיבוץ שבו ע''פ החשד גבר הטריד מינית נערים
הקיבוץ שבו ע''פ החשד גבר הטריד מינית נערים | צילום: חדשות 13

מהקיבוץ נמסר בתגובה: "הובא לידיעתנו כי מתנהלת חקירה בדבר חשד להטרדות מיניות שבוצעו לכאורה בחצר המשק ע"י תושב בגיר - אבל אננו בקיאים בתוכנה. הקבוץ יסייע למשטרה ככל שידרש על מנת שניתן יהיה להגיע למיצוי מוחלט של החקירה וקורא לכל מי שנפגע להתלונן במשטרה. הקיבוץ וחבריו מגנים כל סוג של הטרדה מינית בכל מקום ודרך".

החשוד מכחיש בתוקף את הטענות הקשות נגדו.

מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה.