הורי ילדות דיווחו שעברו תקיפה מינית - הרשויות התעלמו

עדי בת ה-6 נגררה לתא שירותים בו ביצעו בה על פי החשד מעשים מגונים. שני בת ה-13 נפגעה מינית על פי החשד בעת "משחק אמת או חובה". שתיהן מגיעות מרקע קשה, ובשני המקרים הפרקליטות סגרה התיק

זמן צפייה: 06:04

קו אחד מחבר בין שתי ילדות שנפגעו מינית על פי החשד על ידי בני נוער: הן שייכות לפלח דמוגרפי של אוכלוסייה מוחלשת, במצב כלכלי קשה - שלרשויות קל להתעלם ממנה. בתחילת השנה קבוצת נערים מכיתה ו' גררה את עדי בת השש לשירותים, כך סיפרה הבת לאמא שלה, וביצעה בה מעשים מגונים. "היא אמרה שהיא רוצה למות", סיפרה האם. "שהיא אוכלת דבק כדי למות. שלחתי פרח לבית ספר, והפרח הזה נובל". רק אחרי שאיימה לשים קץ לחייה, הסיפור התגלה.

"לקח לי הרבה זמן להבין שהבת שלי חוותה הטרדה מינית בכותלי בית הספר", סיפרה אמה של עדי. במשטרה הפנו את האם המתלוננת לטיפול פסיכיאטרי ול"בית לין", המטפל בפגיעות מין. שם קבעו באופן חד משמעי כי הילדה עברה מעשה סדום והטרדה מינית לפחות פעמיים. "התיק ישב בפרקליטות במשך שנתיים, נתנו לאחת עבירות המין להתיישן וסגרו את התיק מחוסר עניין לציבור", אמרה לחדשות 13 עו"ד לאה מלך, שמייצגת את הוריה של עדי. "איזו עבירת מין מתיישנת אחרי שנתיים?".

אותו גורל פגש גם את שני בת ה-13, ש"שיחקה" עם קבוצה של שבעה נערים בגילאי 13 עד 16 "אמת או חובה". על פי החשד, הם פגעו בה בקביעות. "במשך שנה היא הייתה מדממת, זה היה נורא", סיפרה אמה של שני. היום (שלישי) נשלחה הילדה לפנימייה, והשבוע הפרקליטות סגרה את התיק.

לכתבות נוספות בחדשות >> 

שני פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות באונס בת ה-7

הפלסטיני שנשק הושתל בביתו: "החלו שמועות שאני משת"פ"

עובדת משרד הבריאות: "ליצמן צעק, איים והציע לעלות את שכרנו"

אמה של עדי בת השש, שנערים הטרידו אותה בבית הספר
אמה של עדי בת השש, שנערים הטרידו אותה בבית הספר

"היא מאושפזת בפנימייה ושמו לה תיק 'רפואי-נפשי', במקום שהאנסים שהרסו לה את החיים יהיו תחת אבחון פסיכיאטרי", אמר עו"ד הילל בבייב, המייצג את הוריה של שני. "במשטרת ישראל ובפרקליטות יש מדרג: את האנשים מרקע סוציו אקונומי לא כמו המעמד העליון, מטאטאים מתחת לשטיח".

תגובת משטרת ישראל: "בוצעו מגוון פעולות חקירה בשילוב חוקרת ילדים, אולם לאור העובדה כי גילם של המעורבים נמוך מהרף הפלילי שנקבע בחוק ובהתאם להמלצת גורמי המקצוע, הועבר המקרה להמשך טיפול גורמי הרווחה".

באשר למקרה של בת ה-13, המשטרה הפנתה לפרקליטות שהחליטה על סגירת התיק, ומהם נמסר כי: "לאחר חקירת התיק ובחינת חומר הראיות כולו, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי אין די ראיות לצורך העמדת החשודים לדין פלילי בגין עבירות מין. נאמר לבני המשפחה כי באפשרותם להגיש ערר – אך עד כה לא הוגש כזה".

אמה של שני בת ה-13, שנפגעה מינית על ידי נערים
אמה של שני בת ה-13, שנפגעה מינית על ידי נערים