"אחותנו את": ישראלים יטוסו לתמוך בצעירה מפרשת המין לקפריסין

לאחר שבפסק הדין קבע השופט כי "הבריטית בדתה עלילה כנקמה", ביום שלישי יגזור ביהמ"ש את דינה. שר החוץ הבריטי: "שחרור הצעירה הוא ראשון בעדיפותו. קורא לקפריסין לעשות את הדבר הנכון"

זמן צפייה: 01:23

פרשת המין בקפריסין: ביום שלישי יגזור בית המשפט המחוזי בקפריסין את דינה של הצעירה הבריטית, שהורשעה בשבוע שעבר בהטרדת הציבור ושנפסק לגביה כי בדתה את דבר האונס בידי צעירים ישראלים. לקראת מתן גזר הדין, קבוצה של 55 נשים וגברים מישראל בהובלת ד"ר רוחמה וייס תטוס מחר (שני) לקפריסין כדי לתמוך בצעירה הבריטית. וייס הגדילה לעשות ולבשה חולצה הנושאת את הכיתוב: "אחותנו את. אני מאמינה לך".

שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, אמר בריאיון לרשת BBC כי הוא מסתייג מטוהר ההליך המשפטי שעברה הצעירה וכי פנה לשר החוץ של קפריסין ואמר לו: "המקרה מעורר דאגה רצינית באשר לאופן שבו נהגו בה ולהוגנות ההליך המשפטי שעברה". עוד ציין ראב כי "שחרור הצעירה והחזרתה בשלום הוא ראשון במעלה בחשיבותו בסדר העדיפויות שלנו. אנו קוראים לקפריסין לעשות את הדבר הנכון".

כתבות נוספות בנושא >>

הבריטית שהתלוננה על האונס בקפריסין – הורשעה בהטרדת הציבור

לאחר הרשעת הצעירה: קריאות בבריטניה לחרם תיירות על קפריסין

בריטניה תפנה לרשויות בקפריסין: "מודאגים מהוגנות משפט הצעירה"

ד''ר רוחמה וייס לובשת חולצה הנושאת את הכיתוב: ''אחותנו את, אני מאמינה לך''
ד''ר רוחמה וייס לובשת חולצה הנושאת את הכיתוב: ''אחותנו את, אני מאמינה לך'' | צילום: מתוך פייסבוק

ראב הביע תקווה כי "יהיה משמח לראות את הגברת הצעירה הזו משוחררת בבטחה ומגיעה לארצה כדי שתוכל להתאושש ממה שעברה". שר החוץ הבריטי אף שוחח עם אמה של הצעירה, שקראה לנופשים להחרים את קפריסין.

כמעט ארבעה מיליוני בריטים נפשו בקפריסין במהלך שנת 2018. ראב נשאל האם ימליץ לבריטים שלא לנסוע לקפריסין, אם ביהמ"ש במדינה יטיל על הצעירה עונש מאסר בפועל, והשיב בעמימות מה: "אנו בודקים את כל העצות שאנו נותנים לציבור הבריטי". עוד ציין כי "הקפריסאים רגישים בכל הקשור להתערבות פוליטית במקרה הזה, ולכן אנו מעודדים אותם לעשות את הדבר הנכון בדרך הנכונה".

הפגנת תמיכה לנערה הבריטית שהורשעה בבדיית האונס הקבוצתי בידי הנערים הישראלים
הפגנת תמיכה לנערה הבריטית שהורשעה בבדיית האונס הקבוצתי בידי הנערים הישראלים | צילום: רויטרס

כזכור, בהרשעת הצעירה בשבוע שעבר קבע השופט כי "הצעירה בדתה עלילה כנקמה - לא היו שום אונס או אלימות". צוות ההגנה הבהיר כי יערער על ההחלטה ואמר כי אם לא יתקבל הערעור - "נמשיך לבית הדין האירופי". נשים קפריסאיות קראו במחאה על הכרעת הדין - "הצדק חייב להיעשות", וגם בישראל העניקו רוח גבית לצעירה הבריטית בהודעה על הטיסה למען התמיכה בה.