יותר מארבע שנות מאסר ל"קבליסט" שהבטיח להשיב אהבות נכזבות

ביהמ"ש גזר 52 חודשי מאסר וקנס כספי על שרון גולן, שהונה 20 נשים כשהבטיח להן להחזיר את בני זוגן לחייהן, תמורת אלפי שקלים. "יצר מצג שווא בפני המתלוננות שביכולתו לסייע להן במצוקתן"

שרון גולן, ה־"קבליסט" שהורשע בהונאת 20 נשים
שרון גולן, ה־"קבליסט" שהורשע בהונאת 20 נשים | צילום: חדשות 13

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (רביעי) 52 חודשי מאסר בפועל, קנס ופיצוי כספי על שרון גולן, שהורשע ב־24 אישומים בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, התחזות לאדם אחר, איומים ועבירות נוספות על פי חוק חדלות פירעון. על גולן נגזר גם מאסר על תנאי בגין העבירות שביצע כלפי 20 מתלוננות, בסכום כולל של כ־155,000 ש"ח.

גולן הודה באישומים שיוחסו לו במסגרת הסדר טיעון. עד ליום מעצרו, הציג עצמו גולן בכזב כמיסטיקן וכקבליסט, בעל מומחיות ב"החזרת אהבות". במסגרת מצג־השווא בעטיו הורשע, יצר גולן בעצמו או באמצעות אחרים אתרי אינטרנט שונים שבהם פרסם את שירותיו, תוך שהוא מציג עצמו בשמות בדויים שונים, גיל שונה מגילו בפועל, וכן טען שהוא בעל ניסיון למעלה מ־20 שנה בהחזרת אהבות ובמיסטיקה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד: גבר התחזה לקבליסט ועקץ נשים שביקשו למצוא אהבה

האו"ם פרסם "רשימה שחורה" של 112 עסקים שפועלים בהתנחלויות

משרד החוץ ביקש מיפן: הורידו את הישראלים מ"ספינת הקורונה"

שרון גולן, ה־''קבליסט'' שהורשע בהונאת 20 נשים
שרון גולן, ה־''קבליסט'' שהורשע בהונאת 20 נשים | צילום: חדשות 13

גולן פרסם באינטרנט כתבות מזויפות, בהן תיאר את שיטות עבודתו באמצעות כלים מיסטיים וקבליסטיים. בין היתר טען כי הוא עושה שימוש ב־"מאגיות בטוחות" וב־"כישוף לבן", וכן בחומרים חזקים ואיכותיים אותם הוא מייבא מחו"ל. בעקבות כך פנו אליו נשים שסיפרו לו על הפרידה מבני זוגם ועל הקשיים בהם נתקלו בעקבות כך. בחלק מהמקרים הנחה הנאשם את המתלוננות לשלוח לו פרטים אישיים ותמונות שלהן ושל בני זוגן לשעבר על מנת לבצע בדיקת "התאמה אנרגטית" בינן לבין בני הזוג. בהמשך, גולן "אישר" כי קיימת התאמה אנרגטית והתחייב להחזיר להן את האהבה הנכזבת בתמורה לתשלום אלפי שקלים.

גולן עוד התחייב בפני הנשים אותן הונה כי יחזיר להן את מלוא התשלום בתוספת פיצוי על עוגמת נפש - אם האהבה לא "תוחזר" בהצלחה. חלק מהנשים אכן ביקש את הכסף על סמך הבטחה זו, אך כשביקשו שיפסיק לעשות שימוש בחשבון הבנק שבבעלותן (אותו פתחו עקב דרישתו של גולן), איים הנאשם ש"יטיל עליהן קללה" שתפגע בבריאותן. עוד איים כי יחשוף בפני בני־הזוג שלהן את דבר פנייתן אליו. ביהמ"ש קבע כי באף אחד מהמקרים גולן לא השיב את הכספים למתלוננות, ואף המשיך לעשות שימוש בכרטיסי האשראי של חלקן.

עמוד מתוך ספר הזוהר
עמוד מתוך ספר הזוהר | צילום: חדשות 13

בפסק־הדין נקבע כי "אשר לנסיבות ביצוע העבירה, הנאשם בפרסומים כוזבים שונים, יצר מצג שווא בפני המתלוננות, כי ביכולתו לסייע להן במצוקתן ולהשיב לחיקן את בן/בת הזוג שעזבו אותן. הנאשם דרש כספים בתמורה להשבת האהבה למתלוננות ובמרבית המקרים, תוך התחייבות, כי במידה וייכשל ישיב להן את הכספים שנטל, ואף בתוספת פיצוי בגין עוגמת נפש. הנאשם פגע ב־20 מתלוננות בסכום של 140 אלף ש"ח ועוד 15,000 ש"ח ברכישות שביצע הנאשם בכרטיסי האשראי של חלק מהמתלוננות".