בפרקליטות שוקלים: סגירת תיק סלמון טקה - או אישום בגרימת מוות

בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים בפרקליטות ובמח"ש בדבר פרשת מות הצעיר ממוצא אתיופי. יש הטוענים כי השוטר שירה ניסה לנתק מגע, ואחרים סבורים שהירי בוצע באופן שגוי - ויש להגיש כתב אישום

זמן צפייה: 01:22

ארבעה חודשים חלפו מאז נורה למוות סלמון טקה, ישראלי יוצא אתיופיה, על ידי שוטר בקריית חיים. בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים רבים בפרקליטות ובמח"ש בנוגע לפרשה, ושתי הדעות הרווחות הן שיש לסגור את התיק - או להגיש כתב אישום נגד השוטר שירה בגרימת מוות ברשלנות.

אלה המצדדים בסגירת התיק טוענים כי מהעדויות עולה שהשוטר ניסה לנתק מגע בעוד שטקה וצעירים נוספים רדפו אחריו עם אבנים - ולכן הוא ירה. המצדדים בהגשת כתב אישום סבורים שהאופן שבו בוצע הירי היה שגוי.

עוד בחדשות 13:

ניר חפץ העיד: נתניהו שלח אותי לאיים על בכירים בתקשורת

הבעל החשוד ברצח אשתו בתלמי אליהו טען בחקירתו: "לא זוכר כלום"

המשטרה עצרה חשוד באיומים בפייסבוק על בני משפחת נתניהו

סלמון טקה ז''ל
סלמון טקה ז''ל | צילום: חדשות 13

בקרוב צפויים פרקליט המדינה שי ניצן וראש מח"ש קרן בר מנחם להכריע בתיק. בשבוע הקרוב ככל הנראה צפויה ישיבה בעניין, וההחלטה תתקבל בתוך שבועיים-שלושה.

מנכ"לית עמותת פידל לחינוך ושילוב חברתי של יוצאי אתיופיה, מיכל אברה סמואל, התייחסה לפרסום: "לא יעלה על הדעת שמשרד המשפטים מתנער מאחריות ומסנגר על השוטר שסרח ועושה איפה ואיפה. העונש הקל נותן לגיטימציה שאפשר להמשיך לפעול באלימות כלפי יוצאי אתיופיה. צריך לטפל במלוא חומרת הדין באותו שוטר, לעשות אחת ולתמיד צדק ולמגר את הגזענות מתוכנו".

בתוך כך, עשרות מפגינים חסמו הערב את כביש אח״י אילת שבקריית חיים תוך שהם נושאים ארונות קבורה. האחיות של ההרוגים סלומון טקה, שנהרג מירי שוטר, וסלומון טרפה, שמצא את מותו בנסיבות שנויות במחלוקת, קראו: "צדק לאחים שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191105-2018' autoplay='0' credit='' desc='מחאת יוצאי אתיופיה בקריית ים' kid='1_or18s5md' duration='74'']

כזכור, ביוני האחרון נורה למוות טקה, צעיר בן 19, על ידי שוטר בלבוש אזרחי בקריית חיים. הפרשה, שכאמור עודנה תחת חקירה, עוררה גל נרחב של מחאות ברחבי הארץ.

לפני שבוע דחה בג"ץ את בקשת משפחתו של סלומון טקה לעיין בחומרי חקירת מותו. בדיון נקבע כי "עולה כי בעוונת העותרים להעמיד את חומר החקירה לבחירה עצמאית ולגבש מסקנות ביחס אליו. מטרה זו אינה יכולה להיחשב לאינטרס לגיטימי לעיון בחומרי חקירה".

"עניינים של העותרים אינו נופל בגדר המקרים החרידים בהם יש לאפשר עיון בחומרים", כך נכתב בהכרעה. עורך הדין של הקצין, יאיר נדשי: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ שהתקבלה היום לפיה נדחתה עתירת הורי סלומון טקה. אני תקווה כי הלחץ הציבורי הכבד המופעל על מח"ש לא יגרום למח"ש ולעומדת בראשה לקבל החלטה שגויה בעניינו של מרשי".