עשרות חשודים בסחר בנשק נעצרו: "התפיסה הגדולה בהיסטוריה"

המשטרה הפלילה 78 חשודים בהפצת אמל"ח ועצרה 64 מהם בתום מבצע שנמשך יותר משנה. זאת, לאחר שסוכן סמוי, שישב בעברו בכלא, רכש כ-70 כלי נשק בסכום של 4 מיליון שקלים

זמן צפייה: 04:04

"תפיסת סוחרי הנשק הגדולה בהיסטוריה": המשטרה עצרה הלילה (שלישי) 64 חשודים בסחר בנשק והפלילה 78 בתום מבצע שנמשך יותר משנה, והחל כבר בחודש אוגוסט האחרון. זאת, בעזרת סוכן סמוי, שישב בעברו בכלא, והצליח לרכוש כ-70 כלי נשק בסכום של ארבעה מיליון שקלים.

במבצע הסמוי שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה פשטו 1,600 שוטרים על יישובי החברה הערבית ועצרו את החשודים. כאמור, זאת לאחר שהסוכן, שהינו עבריין שחצה את הקווים, פעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שמספק נשק ל"בוסים" הגדולים.

מפקד מחוז הצפון במשטרה הניצב שמעון לביא מסר: "מדובר בפעילות סמויה שהתחלנו להרים לפני כשנתיים בימ"ר צפון ובמסגרתה גויס הסוכן הסמוי ופעל במשך השנה האחרונה בקרב העבריינים העוסקים בסחר ואספקת נשק לעבריינים ברחבי הצפון".

"אנחנו נלחמים באלימות והפשיעה בחברה הערבית בכל האמצעים - אנו תוקפים אותם גם בפן הכלכלי, הרישוי, הבריאותי והתברואתי תוך שיתוף פעולה עם כל גופי אכיפת החוק במדינה", המשיך לביא. "זו מלחמה של ממש על עתיד החיים של כל אזרחי המדינה וביטחונם האישי, זו מלחמה כנגד חדירת השפעת גורמים עבריינים על הרשויות המקומיות המנסים ומצליחים לשים יד על כספי הציבור, זו מלחמה כנגד סחיטה של בעלי עסקים במגזר הפרטי".

"יש פה ארגונים שמנסים לקחת נתח מחלק משמעותי של הפעילות הכלכלית במדינה, ציבורית ופרטית. זה מסתכם בסכומי כסף עצומים ואם לא נמשיך ונפעל לחסל אותם הם ילכו ויתחזקו. אסור שהפשע ישתלם - וחייבים להמשיך לפעול ביתר עוצמה ולהגביר את הלחץ על העבריינים".