השוטר שמואשם בגרימת מותו של סלומון טקה לא יועסק במערך הכבאות

נציב שירות המדינה קבע כי הקצין שירה בצעיר ממוצא אתיופי לא יועסק כעובד מדינה: "יש להביא בחשבון מועמדותו של אדם שקיים נגדו הליך פלילי". המשטרה: לנציב לא יכול להיות קשר לעניין

סלומון טקה והשוטר המואשם בהריגתו
סלומון טקה והשוטר המואשם בהריגתו | צילום: חדשות 13

נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ', קבע הערב (רביעי) כי אין להעסיק את השוטר שירה למוות בסלומון טקה במערך הכבאות, וכעובד מדינה בכלל. זאת, בניגוד לעמדת המשטרה. מנגד, במשטרה הדגישו כי הקצין מסופח לשירותי הכבאות: "לנציב אין קשר ולא יכול להיות לו קשר לעניין".

בהחלטתו נימק הרשקוביץ' כי "שירות המדינה ימשיך ויציב נורמות ערכיות גבוהות ואחריות ציבורית כנר לרגליו - יש להביא בחשבון עת נשקלת מועמדותו של אדם, ובכללם מועמד בעל עבר פלילי או משמעתי ולרבות מועמד שקיים הליך פלילי שעומד בעניינו".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, ברכה על ההחלטה וכתבה בפוסט בפייסבוק: "החלטת המשרד לביטחון פנים להעסיק את השוטר בשירותי הכבאות וההצלה, היא החלטה שיש בה כדי לפגוע באופן קשה באמון הציבור בשירות המדינה ובניגוד לשכל הישר, שכן הקצין מואשם ומתנהל כנגדו הליך פלילי בימים אלו. תודה לנציב שירות המדינה על הערכיות שהציג בהחלטתו, כך צריך לנהוג שומר סף".

פגישה, מפכ''ל, משפחתו, של, סלומון, טקה,
פגישה בין המפכ''ל למשפחתו של סלומון טקה | צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר נפגש מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עם משפחתו של סלומון טקה ועורך דינה, ציון אמיר, בניסיון למצוא פתרון מוסכם בנוגע לחזרתו לשירות המשטרה של השוטר שירה בטקה למוות. בסיום הפגישה הוסכם שלא להחזירו למשטרה, אלא להעבירו למערך הכבאות וההצלה. זאת, לאחר שפורסם בחדשות 13 כי הנאשם טקה נקרא לשיחה אצל מפקד מחוז חוף, שבה התבשר על כך שמונה לקצין חקירות בתחנת משטרה בצפון, לאחר שנה וחצי של השעיה.

"מדובר באירוע מצער וטראגי ואני משתתף בצער המשפחה על אובדנם. מאז המקרה הקצין מצוי בחופשה כפויה ומשפטו מתנהל בימים אלו", אמר המפכ"ל, "שקלתי ובחנתי בכובד ראש את ההחלטה על החזרתו לשירות פעיל בארגון ומצאתי לנכון לספח אותו בשלב זה למערך הכבאות וההצלה ולהשיבו לפעילות במסגרת זו עד לסיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו".

בעקבות חשיפת חדשות 13, התעוררה מהומה גדולה ומשפחת טקה הודיעה כי המחאות על מותו של סלומון יתחדשו. כבר ביום הפרסום, נערכה הפגנה נגד חזרתו של הקצין לשירות. בשל ההפגנה, ומחשש שהשטח יתלקח שוב, החלו מגעים בין משפחת טקה באמצעות פרקליטה, לבין גורמים בכירים במשטרה, שבסופם כאמור נקבעה הפגישה שנערכת כעת.