הפיגוע בראש העין: כתב אישום נגד תושב ג'נין בגין ניסיון רצח

לפי האישומים, הצעיר נכנס לישראל עם סכין והגיע לשכונה בעיר שנמצאת בבנייה. הוא נתקל בבעלים של אחת מהדירות, שיקר כי ברשותו מפתח לדירתו, וכשנכנסו השניים למקום - דקר אותו ופצע אותו אנוש

זמן צפייה: 01:46

כתב אישום הוגש היום (רביעי) באמצעות פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי נגד וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23, בגין נסיון לרצח, חבלה חמורה ועבירות נוספות. על פי כתב האישום, מנצור הוא שוהה בלתי חוקי שנכנס לישראל דרך פרצה בגדר הביטחון, במטרה למצוא עבודה בעודו מצויד בסכין מתקפלת.

על פי כתב האישום, הנאשם הגיע לשכונה חדשה בראש העין שנמצאת בתהליכי בבנייה, ושם הוא נתקל בקורבן שבבעלותו דירה שגם היא נמצאת בבנייה בשכונה. מנצור הציג בפני הקורבן מצג שקרי כי ברשותו מפתח לדירה של הקרובן, וכאשר הגיעו השניים לדירה, הוא שלף סכין, והחל לדקור באמצעותה את הקורבן, כ-20 פעמים.

כתבוות נוספות בחדשות 13 >>

העצמאים מאיימים לא לציית להגבלות; כ"ץ: "מתנגד לסגר כללי" 

בצל הזינוק בתחלואה: עלייה ניכרת בשיעור הצעירים הנדבקים בנגיף

דיווח: טראמפ מועמד לפרס נובל בשל ההסכם של ישראל והאמירויות

שחזור הפיגוע בראש העין
שחזור הפיגוע בראש העין | צילום: חדשות 13

לאחר מאבק בין השניים, מנצור הותיר את הקורבן על הרצפה, כשהוא דקור בכל חלקי גופו ומדמם. הנאשם לקח מהרצפה את הטלפון הנייד ואת המפתחות של רכבו של בקורבן. לאחר שהקורבן הצליח להגיע באפיסת כוחות לכניסה לבניין, הוא נמצא על ידי עוברי אורח ופונה לבית החולים כשהוא במצב אנוש.

לאחר שחזר לג'נין, הנאשם הסתגר בביתו בימים ואילו בלילות ישן בדירות מסתור, בסיוע חבריו. הוא אף גילח את שערות ראשו וזקנו כדי לשנות את מראהו וביקש מקרוביו להתייחס אליו בשם בדוי ("חמאדה").

תיעוד מלכידת החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בראש העין
תיעוד מלכידת החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בראש העין | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי שב"כ והימ"מ עצרו פלסטיני תושב ג'נין, בחשד שדקר ישראלי ופצע אותו קשה. המעצר אירע בשבת, ונוסף לתושב ג'נין נעצרו שלושה נוספים בחשד לסיוע. המידע המודיעיני של שב"כ הוביל את לוחמי הימ"מ לכתר מבנה בפאתי ג'נין בתוכו העריכו שמסתתר החשוד בדיקה. כמה שעות לאחר ההודעה על המעצר, הגיע החשוד לזירה בראש העין כדי לשחזר את הפיגוע.

בתוך כך, ראש עיריית ראש העין, שלום בן, ביקש משר הביטחון בני גנץ לטפל מיידית לסגירת הפרצות בגדר הגובלת בין ראש העין לשטחי הרשות. "עיריית ראש העין, בשיתוף משטרת ישראל, תגברו באופן משמעותי בעוד ניידות, סיורים, מאבטחים ומצלמות  - ובמיוחד בכל מוסדות החינוך בשכונות המזרחיות הגובלות עם הגדר, סיפר בן, "אולם הפעילות שלנו כעירייה לא יכולה להיות תחליף לתפקיד של צה״ל, משרד הביטחון והמשטרה שזה באחריותם".