דרישה מוועדת ההיתרים: הימנעו מדיון נוסף במימון משפט נתניהו

התנועה לטוהר המידות טענה כי הוועדה, שצפויה לדון בבקשת רה"מ למימון הגנתו המשפטית, אינה מוסמכת לעסוק בסוגיה, לאחר שהיא כבר נדחתה בעבר. "עולה חשש כי בהחלטה נפלו שיקולים זרים"

זמן צפייה: 00:52

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהוהתנועה לטוהר המידות פנתה היום (שלישי) לוועדת ההיתרים, שצפויה לדון בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו למימון הוצאות משפטו, ודרשה ממנה להימנע מדיון נוסף בעניינו. לטענת התנועה, הוועדה אינה מוסמכת לעסוק בסוגיה, לאחר שכבר נדחתה בעבר.

במכתבה ציינה התנועה כי "החלטת הוועדה בדבר כוונתה לקיים דיון בבקשת ראש הממשלה מעלה חשש כי בהחלטה נפלו שיקולים זרים, וכי היא לוקה בחוסר סמכות ובחוסר סבירות קיצוני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בידי המשטרה עדויות לשיחות בין כחלון לכרייף – לפני מינויה

עימותים בין היועמ"ש לחיים כץ בדיון החסינות: "פגוע מהטענות"

משרד החוץ נגד האיחוד האירופי: "האיומים כלפי ישראל – מוזרים"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עוד צויין כי החלטות הוועדה הקודמות, שמחייבות העברת חומרים מראש הממשלה מחייבות גם את הוועדה בהרכב הזה, ולא ניתן להתעלם מהם. כזכור, התנועה לטוהר המידות כבר עתרה בעבר נגד סירובו של נתניהו להשיב את 300 אלף הדולרים שקיבל שלא כדין ושנקבע בהחלטת הוועדה כי הוא מחויב להחזיר.

מוקדם יותר השבוע הודיעה ועדת ההיתרים לפרקליטי נתניהו כי תדון מחדש בבקשתו למימון הוצאותיו המשפטיות בידי איש העסקים האמריקני ספנסר פרטרידג'. הוועדה נימקה כי החלטות מסוג זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, אינן סופיות וניתנות לשינוי. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, עודכן בהחלטה.

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

גורמים משפטיים בכירים ציינו כי על פי כללי ועדת אשר, שמסדירה את ועדת ההיתרים ובה נכתב שהחלטת הוועדה תהיה סופית, הדרך היחידה לשינוי יכולה להיות רק בכיוון ההפוך, אם יש שינוי בנסיבות ניתן לשנות את ההיתר שניתן.

כאמור, בחודש יוני הודיעה ועדת ההיתרים בהרכבה הקודם לראש הממשלה כי היא דוחה את בקשתו לקבל מימון ממקורבו פרטרידג'. זאת, לאחר שעברו 30 הימים שהוקצו לנתניהו לחשוף את הונו האישי כפי שהתבקש. בנוסף על כך, נקבע כי על נתניהו להחזיר 300 אלף דולרים שקיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי וכן את החליפות שקיבל או את שוויין.

בהודעת הוועדה נכתב כי "הבקשה נדחתה לאחר שראש הממשלה לא עמד בהתחייבות להמציא כל פרטים שיתבקשו על ידה לצורך דיון משלים בבקשה, שכבר נדחתה פעמיים. לא נמסרה לוועדה תמונת המצב שהתבקשה בנוגע לרכושו של ראש הממשלה בארץ ובחו"ל, מכל סוג ומין שהוא, ללא יוצא מן הכלל - ולא ניתן מידע מפורט לגבי יחסיו עם המממנים הפוטנציאליים ומענה לשאלה מדוע הוא נזקק לתרומתם".