היום שאחרי: כיצד ייראה המשך חקירת תיק אונס הילדה בת ה-7?

במשטרה עדיין מאמינים שקטוסה עומד מאחורי המעשה, וצפויים לבצע תרגילי חקירה נגד החשוד, תוך שכלפי חוץ הכוונה היא להקפיא את המצב. אולם, ספק אם המהלך יעבוד, שכן הפלסטיני יודע ממה להיזהר

זמן צפייה: 02:10

אחרי החזרה הדרמטית מכתב האישום, פרשת אונס בת ה-7 מעלה הרבה יותר שאלות מאשר תשובות. רשמית, מחמוד קטוסה כבר לא נאשם, אך הוא עדיין חשוד במעשה - כלומר, במשטרה עדיין מאמינים שהוא האדם שעומד מאחוריו. כעת, האסטרטגיה של המשטרה היא להקפיא את המצב כלפי חוץ, לתת לזמן לעבור, ובינתיים לבצע תרגילי חקירה נגד קטוסה. אולם, ספק אם הטקטיקה הזו תעבוד, משום שקטוסה כבר מקבל הגנה משפטית, ואמור לדעת ממה להיזהר.

בינתיים, קרובי הילדה ודאי מסבירים לה שהחשוד כבר לא בכלא, עם זאת, מן הסתם מתקשים להסביר לה מדוע. עו"ד טל גבאי, פרקליטה של המשפחה, הסביר כי "הילדה קיבלה את הבשורה, כך גם משפחתה - בצורה מאוד קשה. המשמעות של ההחלטה היא שנאשם באונס כל כך מרכזי מסתובב חופשי - וזו החלטה שלא ניתן להשלים איתה".

לעוד כתבות בנושא:

אונס בת השבע: לאחר סגירת התיק – נבדקים כיווני חקירה חדשים

מחמוד קטוסה לאחר קריסת תיק אונס בת השבע: "נהרסו לי החיים"

מהכשלים בחקירה ועד גביית העדויות: כך קרס תיק אונס בת השבע

מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא
מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא | צילום: חדשות 13

ד"ר גודי ברודר, מרצה בכירה למשפטים בקרייה האקדמית אונו, מסבירה כי "כל אנשי המקצוע, בכל הדרגים, מסכימים כי הילדה הותקפה מינית. השאלה היא מה יצליחו להוכיח בבית המשפט באמצעות ראיות". במקביל, הילדה ומשפחתה ייאלצו להתמודד עם מציאות בלתי פתורה. החזרה לשגרה תהיה מורכבת, ומדי פעם יצטרכו ככל הנראה לקרוא לה לשיחות נוספות עם חוקר הילדים.

עו"ד איילת רזין בית-אור, יועמ"ש איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, מסבירה כי "חייבים לדאוג לילדה לטיפול, ללווי ולשיקום - בבית הספר הילדים יודעים מה קרה". לדבריה, "מעט החזרת השליטה שהנפגעת ביקשה לעצמה בכך שהניעה את הרשויות לפעול נגד הפוגע - גם היא מתפוגגת".

גם המעבדה לזיהוי פלילים תשחק תפקיד מרכזי בחודשים הבאים - לעיתים ניתן להפיק ראיות מפרטים קטנים ביותר, לאחר זמן רב. אם לא תהיה פריצת דרך, וכרגע היא אכן לא נראת באופק - החקירה עלולה להמשך חודשים אורכים, ואפילו שנים.

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת
יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת | צילום: החדשות 13

הבוקר, כאמור, בוטל כתב האישום נגד קטוסה והוא שוחרר ממעצר. כעת, במשטרה בוחנים כיווני חקירה חדשים. בין היתר, נבדקים פלסטינים נוספים שייתכן כי קשורים לפרשת האונס, וכן אדם מהיישוב שבו גרה הילדה.

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המשטרה קיבלה ממצאים חדשים, שגרמו לה לזמן את הילדה אמש לעדות דחופה. הערב נחשף בחדשות 13 כי אותם הממצאים היו בובה ערומה שהעבירה אם הילדה למשטרה, וסיפרה כי קטוסה העניק אותה לבתה. כמו כן, האם העבירה יומן שכתבה בת השבע, ובו ציורים רבים ואמירות קשות שבהן ציינה הילדה את השם הפרטי של קטוסה כמי שפגע בה, ופירטה את מה שלכאורה עולל לה. עוד מסרה האם את הבגדים והילקוט של הילדה מיום הפגיעה. לפי מומחים בתחום, בדיקות של טביעות אצבע ו-DNA אמורות לקחת לפחות יממה - שלא חלפה אמז גילוי הממצאים.