משפחת הילדה שנאנסה: הטיפול הפסיכולוגי פסק בטענה לזיהום חקירה

פרקליטה של משפחת בת השבע טען כי המטפלת שלה קיבלה הנחיה להפסיק את הטיפול לאור העובדה שחקירת המשטרה עדיין מתנהלת, וכי בכוונתו להתחקות אחר מקור ההוראה. "לא נשלים עם החלטה כה אומללה"

זמן צפייה: 07:27

אונס בת ה-7: הרשויות הפסיקו את הטיפול הפסיכולוגי של הילדה בטענה שהוא "מזהם את החקירה" - כך טוענת משפחת בת השבע. בתגובה למהלך, כך לפי פרקליט הילדה, עורך דין טל גבאי, "המשפחה דרשה לפטר את מי שמנהל את החקירה.

"כרגע מנסים להתחקות אחר מקור ההוראה", אמר עו"ד גבאי בריאיון ל"שש - אמנון לוי". לדבריו, "המטפלת של הילדה קיבלה הנחיה להפסיק את הטיפול לאור העובדה שחקירת המשטרה עודה מתנהלת, ועד לסיומה היא מנועה מלהמשיך בו".

לכתבות נוספות בנושא:

סיפור דמיוני": לאחר ביטול האישום - מחמוד קטוסה שוחרר ממעצר

אונס בת השבע: לאחר סגירת התיק: נבדקים כיווני חקירה חדשים

מחמוד קטוסה לאחר קריסת תיק אונס בת השבע: "נהרסו לי החיים"

"לא נשלים עם הנחיה כל כך אומללה", הוסיף גבאי. "ההחלטה מוסיפה חטא על פשע, לאחר שהיינו צריכים להסביר לילדה שמי שפגע בא יצא לחופשי, כשבעקבות כך הילדה הסתגרה בבית. לפי מה שאנחנו שומעים קטוסה הוא עדיין החשוד המרכזי".

גבאי הזהיר: "ככל שאנחנו מתרחקים מהאירוע אנחנו מתקרבים לכך שהאירוע יישאר לא מפוענח. זו תוצאה שאנחנו בהחלט לא נוכל להשלים איתה". עורך הדין גם התייחס לאפשרות להגיש תביעה אזרחית, ואמר שבשלב זה הדבר לא עומד על הפרק – "אני רוצה להאמין שלא נצטרך בכלל לשקול את הסוגייה הזאת".

מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא
מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא | צילום: חדשות 13

לבסוף קרא גבאי ללקיחת אחריות על המחדלים, לדבריו, שנעשו בחקירה: "התקלות והמחדלים זועקים כל כך לשמים, שמוטב היה לא להמתין לתוצאות תחקיר כזה או אחר. על הגורמים האחראיים על התקלות המחרידות הללו לקחת אחריות באופן עצמאי".

תגובת היישוב שבו מתגוררת הילדה: "הטיפול בהתאם להוראות המשטרה וגורמי החוק האחראיים על קורבנות העבירה. הטיפול בילדה נמשך בהתאם לצרכים שלה. המפגשים הטיפוליים מתקיימים כסדרם".

טל גבאי, פרקליטה של משפחת הילדה שנאנסה
טל גבאי, פרקליטה של משפחת הילדה שנאנסה

תגובת המשטרה: "משטרת ישראל אינה גורם מנחה בנוגע לטיפולים הניתנים על ידי גורמי רפואה לקורבנות עבירה, לא במקרה הזה ולא בכלל, והנושא מצוי אך ורק לפתחם ואחריותם הבלעדית של גורמי הרווחה והרשות המקומית".