רק בת שבע: פרטים חדשים על פרשת האונס שטלטלה את המדינה

משפחת הילדה מאמינה שמחמוד קטוסה הוא האנס, אך במשטרה ובפרקליטות הצבאית מודעים לתקלות בכתב האישום. כעת, השאלה היא אם הנאשם ישוחרר או ייענש. "ילדים שחווים טראומה לא מבינים כ"כ מה קרה"

זמן צפייה: 14:32

אונס בת ה-7: השבוע סערה המדינה בעקבות האונס המחריד בבנימין, כשעל דבר אחד איש לא מערער, ילדה בת שבע הותקפה מינית באכזריות. משפחת הילדה משוכנעת שהשרת מחמוד קטוסה הוא האנס, כשגם במשטרה ובפרקליטות הצבאית מאמינים לגרסת הילדה וטוענים כי הנאשם שיקר בפוליגרף. במערכת האכיפה מודעים לתקלות בכתב האישום, אך מקווים שבכירים בפרקליטות המדינה התעלמו מהלחץ התקשורתי ולא ייסוגו ממנו.

אנדרס קוניצ'זקי, מנכ"ל ופסיכולוג ראשי ברשת "ת.ל.מ", אמר כי "יש תסמינים מיידיים - שזה יכול להיות סיוטים, התכנסות בבית, חרדה מאוד גבוהה שקשה להירגע ממנה, בהלה מכל מיני דברים והרטבת המיטה בלילה. ילדים שחווים טראומה מהסוג הזה לא בדיוק יודעים מה קרה, אין להם את ההבנה מה בדיוק התרחש אבל הם מבינים שהייתה פגיעה מסוימת. זה תלוי גם מה אמרו להם - אם איימו עליהם לא לספר או הפחידו אותם, הם יחששו לבוא להורים ולחשוף".

עו"ד יהודה פריד, שמייצג את המשפחה, סיפר כי "אני גם עובד סוציאלי במקצועי ואני יודע שאחד הסימנים המובהקים לפגיעה מינית, מעבר לחרדות הקיימות - זו הרטבה. הילדה עוברת רגרסיה נוראית, היא לא מוכנה שיקלחו אותה יותר. כשהאמא בדקה את הילדה במקלחת, היא ראתה פגיעה מינית קשה שלא הותירה שום מקום לספקות. האב אמר למשטרה שהאיש שמתקן ומנקה בבית הספר פגע בילדה - ובמשך שבועיים לא קורה כלום", המשיך פריד. "היה לחשוד את כל הזמן שבעולם לטשטש ראיות ולבנות אליבי. אדם חשוד בעבירה הכי חמורה בספר החוקים - איך אתם לא עוצרים אותו, איך הוא מסתבוב חופשי?".

לכתבות נוספות בנושא:

אונס בת ה-7: נוסח השאלה בה יצא הנאשם דובר שקר – נחשף

השאלות סביב פרשת אונס בת ה-7: האם זיהוי הנאשם בוצע כשורה?

עו"ד בת ה-7: "זה תיק סגור – הנאשם באונס זוהה באופן ודאי"

צילום: החדשות 13

כעת, נחשף כי כאשר ההורים שמעו מבתם על הזוועה הם פנו מיד לבית הספר, שם הכריחו את הילדה להגיע כרגיל ללימודים, אל המשטרה נעשתה פנייה רק בהמשך. נצ"מ בדימוס ד"ר סוזי בן ברוך, לשעבר קצינת נוער ארצית במשטרת ישראל, אמרה: "במרבית המקרים ההורים מגיעים למסקנה הזו שהם צריכים להתלונן מאוחר יותר, כשאין כבר ראיות פורנזיות - תחתונים, זרע וזיעה".

הזמן האבוד אכן פגע ביכולת לאסוף דגימות DNA - ומכאן הסיפור הלך והסתבך. כתב אישום מלא בסימני שאלה פרץ לחיינו, והקרב על הנרטיב התנהל במלוא הכוח. תחילה התראיינו בקצרה עורכי הדין של ארגון "חוננו" שהפכו את האירוע לפיגוע לאומני - ובסופו של דבר פוטרו. עורך הדין של הנאשם באונס כינה אותו לדרייפוס וטען שרק בגלל שהוא ערבי נטפלים אליו. עו"ד טל גבאי, המייצג את משפחת הנאנסת, טען כי "זה עוד אונס, זו פשוט בושה וחרפה שעורך הדין שמייצג נאשם בעבירות כל כך נלוזות, מעז לבוא ולומר שלא היה אונס".

עדותה המזעזעת של הילדה מתארת את המעשים שנעשו לה. היא אף פעם לא טענה שזה קרה בכפר, אלא בשכונה בעיר מגוריה. השוטרים הם שהתבלבלו כי אולי לא הבינו את עדותה. במשטרה מעכלים את גודל המחדל ומנסים להתניע חקירה מחודשת, והשאלה שנותרה פתוחה היא אם האנס האמיתי שעליו הצביעה בת השבע ישוחרר בשל המחדלים, או שהוא עדיין מסתובב חופשי - אורב לטרף הבא.