אונס בת ה-7: "ייתכן שהתיאור בכתב האישום - מתייחס לאירוע אחר"

גורם משפטי בכיר מסר כי ישנה אפשרות שהמידע המפורט במסמך מוביל לתקרית אחרת, שהפרטים אודותיה מעומעמים • משפחת הילדה פיטרה את עורך הדין מארגון "חוננו" - שהתמקד בזווית הלאומנית של הפרשה

זמן צפייה: 03:22

גורם משפטי בכיר התייחס לפרשת אונס הילדה בת השבע, והסביר כי ייתכן שהתיאור המופיע בכתב האישום הוא לא התיאור הנכון של האירוע. אין עוררין על זהות הילדה והנאשם, אך תיתכן האפשרות כי המידע המפורט במסמך מוביל לאירוע אחר. המידע לגבי האירוע החדש הוא מעורפל, כך שאם האירוע המתואר בכתב האישום אינו נכון, ופרטי האירוע השני מעומעמים - המשמעות היא כי החקירה מצויה במבוי סתום. ככל הנראה, לאחר השלמות החקירה שעליהן הוחלט היום, פרטי האירועים יתבהרו.

בתוך כך, נודע כי בני משפחתה של הילדה פיטרו את עורך הדין מארגון "חוננו", שייצג אותם תחילה. זאת, בשל העובדה שלקח את החקירה לכיוון לאומני - שממנו המשפחה ביקשה להימנע.

על אף שאין עוררין על כך שהילדה נאנסה, הרשלנות של המשטרה באה לידי ביטוי בחורים הרבים שעולים מחקירת הפרשה. לאחר האונס, הילדה פחדה לספר להוריה את שקרה, והתוודתה בפניהם רק כעבור שבועיים. במשך פרק הזמן הזה - נעלמו ראיות פורנזיות שיכלו לשפוך אור על הפרשה.

לכתבות נוספות בנושא:

פרטים חדשים וסימני שאלה רבים: תיק אונס בת השבע נפתח מחדש

גורמים משפטיים: "הסיכוי להרשעה בתיק אונס הילדה אינו גבוה"

עו"ד החשוד באונס הילדה: "התיק יתהפך – משפט דרייפוס קלאסי"

מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

ברקע המידע החדש שנאסף סביב הפרשה, סימני השאלה רק הולכים ומתרבים. בעקבות המידע החדש שהצטבר, המשטרה הודיעה על ביצוע השלמות חקירה, וכן העבירה את התיק לימ"ר מחוז ש"י - יחידה בעלת אמצעים מתקדמים, שייתכן כי בכוחה להגיע למידע חדש ולאנשים שטרם נחקרו. נראה כי המסר המשתמע מהחטת המשטרה הוא הודאה בכך שהיו צריכים לנהל אחרת את החקירה.

אחד מהפרטים החדשים שהגיעו בימים האחרונים למשטרה ולפרקליטות, הוא מידע שמצביע על אירוע אחר באזור, שעל פי החשד גם בו מעורב מחמוד קטוסה - הנאשם בפרשה. כעת נערכות בדיקות לאימות המידע, שייתכן כי ישפוך אור גם על הפרשה הנוכחית, והגורמים השונים מתלבטים באילו פעולות נוספות לנקוט. אחת האפשרויות שנשקלות היא פנייה לשב"כ, במטרה שיסייע באיתור המעורבים הנוספים שטרם נמצאו.

ילדה הולכת לביה''ס - אילוסטרציה
ילדה הולכת לביה''ס - אילוסטרציה | צילום: shutterstock

פרט נוסף המתווסף לאי הוודאות האופפת את הפרשה, הוא מסמך שחיברה חוקרת הילדים ששמעה את עדות הילדה - וטענה כי היא מתקשה להעריך את מידת מהימנות דבריה באשר לזהותה חשוד. לפי המסמך, "מדובר במישהו שהילדה פגשה בבית הספר. היא לא ידעה למסור פרטים מזהים ביחס לתיאור החשוד - רק שהוא עובד בבית הספר".

עוד נכתב כי "הסיטואציה של ההצבעה הספונטנית שהתרחשה לאחר החקירה - אינה ברורה. לאחר הקושי שלי לזהות את מקור האינפורמציה שעליו הסתמכה בעדותה, אני מעריכה שהילדה דיווחה על פגיעה מינית שאותה היא חוותה - אך אני מתקשה להעריך את מהימנות באשר לזהות החשוד".

קטוסה נבדק בשתי בדיקות פוליגרף - בראשונה הוא נמצא דובר אמת ברובה, אך הבדיקה לא הייתה חד משמעית ובבדיקה הנוספת - נמצא דובר שקר בכל השאלות. לפי הילדה, בבית נכח באותה עת פועל פלסטיני - שכלל לא נחקר. זהותו ידועה לתושבי האזור, אך במשטרה טרם מצאו לנכון לחקור אותו - דבר המצטרף לסימני השאלה הרבים האופפים את הפרשה.