פרשת "גן הזוועות" ברמלה: גם בעלה של הגננת ישוחרר למעצר בית

משה ברסי צפוי לצאת לביתו יום לאחר שגם אשתו ליטל שוחררה. ביום ראשון יוגשו כתבי אישום בפרשה, שבה נחשף כי על פי החשד צוות בגן ילדים התעלל באופן תדיר בפעוטות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 04:17

פרסום ראשון: בית המשפט הורה הבוקר (שישי) לשחרר למעצר בית את משה ברסי, בעלה של ליטל ברסי - מנהלת הגן ברמלה שבו על פי החשד הצוות התעלל בפעוטות. זאת, יום לאחר שגם ליטל שוחררה למעצר בית בן חמישה ימים.

עורכת הדין סוזי עוזסיני ארניה, המייצגת את בני הזוג, מסרה כי משה ישתחרר ממעצר כבר בשעות הקרובות. "בית המשפט קבע בעניינו כי מדובר ברף הנמוך של עבירת האלימות ואני שמחה כי המשטרה הסירה את התנגדותה לשחרורו".

לכתבות נוספות בנושא >>

ההורים צפו בתיעוד מ"גן הזוועות": "יושבים כאילו הם בבית סוהר"

"קראו לך 'לטפל' בהם": העימות בין הסייעת לבעלה של הגננת מרמלה

ליטל ברסי משוחררת למעצר בית
ליטל ברסי משוחררת למעצר בית | צילום: חדשות 13

מנגד, עורך דינם של ההורים עדי כרמלי, הצר על החלטת בית המשפט, ואמר: "קיבלנו את הודעת הפרקליטות ומטבע הדברים, ללקוחותיי היא קשה לעיכול שעה שהם מביטים בפעוטות שלהם ויודעים היום על ההתעללות שחוו בגן של ליטל".

"יחד עם זאת, חשוב לציין שהיחס והטיפול של משטרת ישראל - ובראשם פקד יניב עמרם ופרקליטות מחוז מרכז בתיק הזה, הם מקצועיים ולאורך הדרך שמרו באדיקות על זכויותינו כנפגעי עבירה. אנחנו סומכים על שיקול דעתם בבניית המדרג והאבחנה בין החשודים בתיק ובטוחים שימשיכו לפעול בנחישות למיצוי הדין באופן הולם".

"אנחנו מצידנו", הוסיף כרמלי, "נמשיך לעקוב ולפעול גם בהחמרת הענישה והפיקוח וגם בשינוי חקיקה. פרק המעצר לגבי כמה מהחשודים תם - אך ההליך לא נשלם".

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

ברסי נעצרה בתחילת החודש, וכמה ימים אחריה נעצר גם בעלה משה בחשד לאלימות ולאי דיווח על הנעשה בגן. במשטרה חשדו כי בני הזוג מחקו את הצילומים ממצלמות האבטחה ושיבשו באופן מכוון את החקירה.

שלשום, גורמים במשטרה מתחו ביקורת על החלטת השופטת לשחרר את ברסי לביתה. לטענת המשטרה, השופטת לא הבינה את התיק ואת עצם מעורבותה בפרשה, וכי הגננת היא זו שהנחתה להרביץ ולהתאכזר לילדים, ולכן היא חייבת להישאר במעצר.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

בתחילת השבוע, בית המשפט התיר לפרסום את הסרטונים ממצלמת האבטחה בגן. מהתיעוד עולות תמונות קשות של מקרי אלימות חוזרים ונשנים כלפי הפעוטות. בד בבד, הצהרת תובע הוגשה נגד הגננת ובעלה וכמה סייעות בגן.

באחד הסרטונים נראית אחת הסייעות בועטת בראשו של פעוט, בתיעוד אחר הסייעת מכה פעוט באמצעות מגב. מהסרטונים עולה כי בהזדמנויות שונות נשות הצוות נהגו כלפי הילדים באגרסיביות, סטרו להם, גררו אותם על הרצפה, הטיחו אותם במזרונים, וזרקו חפצים לעבר ראשם.