הגבר שטען כי רצח את החיילת רחל הלר נשלח לאשפוז פסיכיאטרי

הפסיכיאטר המחוזי הורה לאשפז את תושב המועצה המקומית ראמה, שהעיד במשטרה כי הוא האדם שביצע את הרצח ב-1974. בן ה-70 ישהה שבעה ימים במתקן בית חולים לפגועי נפש בתנאי מעצר

זמן צפייה: 03:32

הפסיכיאטר המחוזי הורה היום (שלישי) לשלוח לאשפוז פסיכיאטרי את תושב המועצה המקומית ראמה בן ה-70, שטען ביום ראשון כי רצח את החיילת רחל הלר בשנת 1974. זאת, בתום אבחון פסיכיאטרי שנעשה בתנאי מעצר. האשפוז צפוי להימשך שבעה ימים בבית חולים לפגועי נפש, בתנאי מעצר.

ביום ראשון, כאמור, תושב הגליל המערבי הגיע לתחנת משטרה בכרמיאל בטענה שרצח את הלר, וכן קשר עצמו למקרה רצח נוסף. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו בשבוע.

המשטרה בדקת את אמינות דבריו והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית, כשאחריה כאמור, נשלח לאשפוז. הגבר סיפר כי הוא מטופל בתרופות, אך התגלה כי הדבר לא נכון, ובמשטרה בודקים את האפשרות כי הוא לוקה בנפשו. עוד טען בחקירתו כי רצח אדם נוסף, אך לאחר בדיקה נוספת התגלה כי אותו אדם התאבד.
לכתבות נוספות בחדשות 13:
עמוס ברנס
עמוס ברנס | צילום: חדשות 13

באוקטובר 1974 נמצאה גופתה של החיילת רחל הלר, בת 19 דאז, בחולות ליד קיבוץ שדות ים. על הגופה נמצאו רק סנדל וחוט ניילון, ששימש לחניקתה. בחקירת המשטרה התברר כי היא נראתה לאחרונה בטרמפיאדה ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, בדרך לבסיס בחיפה שבו שירתה כמורה חיילת.  פרשת רחל הלר עוררה סערה במדינה, בשל האכזריות שבה בוצע הרצח והעובדה כי לא נעצרו חשודים במעשה.

בשנת 1976 הורשע ברצח עמוס ברנס, שהכיר את הלר באופן שטחי והגיע מיוזתו למשטרה, לטענתו כדי לסייע בחקירה. לאחר שנחקר באלימות ותוך מניעת שינה, הודה ברנס ברצח והסכים לבצע שחזור. ברנס נשפט למאסר עולם, אך עונשו נקצב על ידי נשיא המדינה כאשר התברר כי היו במשפטו עיוותי דין ועדויות שקר של חוקרי המשטרה.

בסופו של דבר שוחרר ברנס מהכלא ב-1983. לאחר מאבק ארוך, נקבע לו משפט חוזר ב-2002, אך עקב החלטת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום חוזר - זוכה ברנס "זיכוי אילם", ואף נפסקו לו פיצויים בסך חמישה מיליון שקלים בגין מאסר שווא.