"השיטה של נתניהו": בכירה לשעבר בפרקליטות תוקפת

רונית עמיאל, ששימשה בין היתר תובעת במשפט קצב, תקפה את רה"מ, לאחר תגובת הליכוד בעקבות פרסום תחקיר "המקור". "כולנו ממלאים כבר כמה שנים את חלקנו במכונת התעמולה שלו", כתבה

זמן צפייה: 05:29

הסערה בעקבות פרסום תחקיר המקור בערוץ 13: רונית עמיאל, בכירה לשעבר בפרקליטות, ששימשה בין היתר התובעת המרכזית במשפטו של הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב, פרסמה אמש (שישי) פוסט ובו תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת ה"שיטה" שלו לדבריה. זאת, לאחר הסרטון שפורסם בחשבון הרשמי של תנועת הליכוד, שבו נכתב ש"בעולם מתוקן רביב דרוקר היה בכלא" - מיד לאחר התחקיר אודות נתניהו בתוכנית "המקור".

"מתי כבר נבין את השיטה שלו?", כותבת עמיאל, "זה פשוט חוזר על עצמו. אלא השלבים: 1 יש אירוע בעייתי שהוא מבקש להשכיח; 2. הוא משלח את סריסיו לשחוט פרה קדושה; 3. כולנו מצווחים געוואלד על הפרה הנשחטת;4. האירוע הבעייתי נזנח ונשכח".

"פשוט ודי חכם", היא מוסיפה, "מתי כבר נבין את זה?? זה יכול להיות: מבקר המדינה מפרסם דוח מביך על תפקודו בצוק איתן .אופס.. איך נגיב? בואו נקרא בדיון על זה להורה שכול – שקרן! הוא נאשם ומובל לבית המשפט על אפו וחמתו? אופס, איך נעמעם? בואו נכבוש אולם בית משפט בכוחנות ונבזה אותו - נצטלם עם כל השרים חסומי הפה כמו בטריבונה, שניים מהם עומדים על ספסלי בית המשפט, רומסים אותו ברגליהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד בכירי הליכוד באולם בית המשפט
נתניהו וחברי הממשלה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

"רביב דרוקר מפרסם חומר ראיות ממשי ובעייתי. אופס, איך נשכיח? בוא נגיד שעיתונאי – לכלא. תמיד אפשר לסמוך על הסמולנים שיתמלאו זעזוע והתפלצות משחיטת פרות קדושות, יברברו על זה. והאימג׳ הבעייתי יישטף בים המילים, ימוג ויעלם בהסטוריה. מי יזכור? יזכרו רק את הזעזוע. ככה כולנו ממלאים כבר כמה שנים את חלקנו במכונת התעמולה שלו. האיש חכם מאד, חושב שני צעדים קדימה וכל זה, ואין לו, אין לו גבולות. צריך לנסות לטוס מעליו. אסור למלא את התפקיד שמייעדים לנו בדרדור של המדינה הזאת אל התהום".

ביום חמישי התייחס ראש הממשלה נתניהו לקריאת הליכוד להכניס את רביב דרוקר לכלא."הכנסת עיתונאים לכלא היא אבסורד - זה היה ניסוח מאוד לא מוצלח", אמר נתניהו. "אני בעד גיוון והשמעת דעות וביקורת, אבל לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו הליכי משפט וידיחו עדים. אלה דברים שחייבים להיבדק ולהיחקר. אף אחד לא מעל החוק – גם לא העיתונאים".

מוקדם יותר באותו יום התייחס שר הביטחון בני גנץ למתקפה מצד מפלגת הליכוד, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה ימשך". גם שר התקשורת יועז הנדל התייחס וכתב בטוויטר: "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת".