אב הקצין שירה בטקה: "הוא ניסה לבצע שוד, בני רצה למנוע זאת"

בשיחה עם חדשות 13, טען האב שבנו הגן על אזרחים שהיו במקום ועל משפחתו, והוסיף שלצעיר היה עבר פלילי. לדבריו, הציבור שהפגין עיוות את השתלשלות המקרה: "שלא יגידו שטקה והעדה חפים מפשע"

זמן צפייה: 04:35

אביו של הקצין שירה למוות בסלמון טקה סיפר היום (שישי) לחדשות 13 על מה שאירע באותו ערב טראגי: "ניסו לבצע סחיטה ושוד לאחד הנערים, לגנוב לו את הטלפון. כשבני ניסה למנוע את זה ואמר להם להתרחק, הם התגרו בו והוא הזדהה כשוטר. אבל ברגע הזה, החברה האלה ששונאים שוטרים, בני ישר קיבל אבנים".

"הבן שלי היה במקרה במקום. הוא ניסה למנוע פשע ואת כל האש ירו עליו", המשיך האב. "הוא היה בסכנת חיים. הוא נפגע מסלעים בגב, בידיים ובכמה מקומות בגוף כשהוא הפנה את גבו והגן על המשפחה שלו. אם הוא לא היה מפנה את הגב הזה היה פוגע בתינוק ששכב בעגלה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

משפחת טקה: דורשים לראות חומרי החקירה - טרם החלטת הפרקליטות

"זמנך קצוב": איומים על חייו של סניגור השוטר שירה בסלמון טקה

הדוח הבליסטי קובע: השוטר ירה לקרקע, הנתז פגע בטקה וגרם למותו

הזירה בקריית חיים, בה נורה הצעיר
הזירה בקריית חיים, בה נורה הצעיר | צילום: דוברות מד''א

"לאחר מכן הוא הזעיק את המשטרה, וזה מוקלט", הוסיף. "לקח למשטרה זמן להגיע, ובינתיים נגמר האירוע".

"אתם לא חקרתם מי היה טקה, את העבר המשטרתי שלו. שלא יגידו החברה האלה, שהפכו את המדינה, שטקה נקי, שהעדה הזאת נקייה, חפים מכל פשע". לטענתו, "הבן שלי לא נוגע בזבוב. הוא ניסה קודם כל להגן על האזרחים שהיו במקום, כי זה תפקידו. כל האנשים שיושבים ויוצאים החוצה לטלוויזיה ומדברים שטויות, בא לי לחנוק אותם. מה זה העיוות הזה?".

כמו כן, האב סיפר כי השבועיים האחרונים לא פשוטים. "הימים שלנו לא קלים, הם מאוד מאוד קשים. אנחנו מאובטחים 24/7 מכל החברה האלה".

ההפגנה בחיפה בעקבות מותו של סולומון טקה
ההפגנה בחיפה בעקבות מותו של סולומון טקה | צילום: חדשות 13

יש לציין כי הטענות של הקצין נתמכות במשטרה. הקצין אכן הזמין ניידת, חטף סלעים והרגיש בסכנת חיים.

כמו כן, משפחת טקה פנתה ביום חמישי לפרקליטות המדינה בבקשה לראות את חומרי החקירה לפני ההחלטה סופית בתיק. זאת, על מנת לתת למשפחה את ההזדמנות להשמיע את עמדתה ביחס לפרשה. לטענתם, העובדה שהדוח הבליסטי פורסם בעיצומה של החקירה, מביאה את התקשורת "לייחס אחריות מופחתת לשוטר החשוד בהריגה".

אימו של סלמון טקה באזכרה
אימו של סלמון טקה באזכרה | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, לדבריהם עצם פרסום ממצאי הדוח הבליסטי וההצגה כתומך בגרסת הקצין החשוד, "הוא צעד חריג המעמיק את חוסר האמון במח"ש ובפרקליטות, והדבר מצטרף לשורה ארוכה של נסיבות חריגות שאופפות את תהליך החקירה, אשר מטיל ספק ביחס לתקינות ההליך ואינן תורמות להפחתת חוסר האמון ברשויות האכיפה – מטרה המשותפת לכולנו".

ביום שני אישרה מח"ש כי ממצאי הדוח הבליסטי קובעים כי קצין המשטרה ירה לעבר הקרקע, וכתוצאה מכך הנתז פגע בסלומון טקה - וגרם למותו. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. ממצאי הדוח אישרו את גרסת השוטר, שטען כי ביצע ירי לעבר הרצפה. "זו הייתה גרסתו מהרגע הראשון, והיא מקבלת כעת חיזוק ממח״ש שחוקר כבר שמונה ימים את האירוע", מסר מקורב לקצין המשטרה לאחר פרסום הממצאים. "הקצין ירה בקרקע ולא התכוון לפגוע בצעיר".

"הקצין חזר על גרסתו במהלך השחזור שנערך הלילה תחת אבטחה כבדה", סיפר עורך הדין של השוטר, יאיר נדשי. "ממצאי החקירה כפי שהודלפו עד כה תומכים בטענות ההגנה, לפיהן הקצין פעל מתוך הגנה עצמית ללא כוונה לפגוע בטקה".

עוד הדגישה מח"ש כי פרסומים שונים בתקשורת אודות עברו הפלילי של טקה הם שגויים, והוחלט כי מח״ש תערוך בדיקה בנוגע לכך.