"כל החיים היו לפניה": 29 שנות מאסר לשוטר מנתניה שרצח את אשתו

ביהמ"ש פסק כי וואסה מסרשה ירצה עונש מאסר לאחר שירה למוות בבת זוגו אנגווץ לפני כשנתיים. מגזר הדין עולה כי במהלך ויכוח בין השניים, לקח השוטר אקדח שהיה ברשותו במסגרת עבודתו וירה בראשה

זמן צפייה: 00:19

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) 29 שנות מאסר ותשלום פיצוי על וואסה מסרשה, שהורשע ברצח אשתו לפני כשנתיים בביתם שבנתניה. מסרשה יידרש לשלם פיצוי בסך 258 אלף שקלים למשפחתה של בת זוגו. בגזר הדין נכתב כי "כל חייה היו לפניה בעת שמסרשה גדע אותם באחת. הוא לא רק גדע את חייה של המנוחה, אלא גם גדע במו ידיו את מסלול חייהם התקין של ילדיה ושל בני משפחתה".

עוד נכתב בגזר הדין כי "העובדה שמסרשה היה שוטר במשטרת ישראל מצביעה במשך חמש שנים אמנם על רקע נורמטיבי, ואולם יש בה אף אלמנט לחומרה בכך שמי שאמון על שמירת החוק ומחזיק באקדח מכוח תפקידו, מבצע באמצעות אותו אקדח עבירה ברף העליון של החומרה".

אנגווץ מסרשה, נרצחה על ידי בעלה
אנגווץ מסרשה, נרצחה על ידי בעלה

מהחקירה עלה כי לאחר ויכוח עם אשתו שבמהלכו תקף אותה שלוש פעמים, הוא לקח אקדח שהיה ברשותו במסגרת עבודתו כשוטר, וירה בראשה. בית המשפט קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים, לפיה המעשה אותו ביצע מסרשה הוא למעשה רצח, וקבע כי השימוש באקדח מטווח קצר לעבר הקורבן מוביל למסקנה שהתוצאה הטבעית של מעשיו היא מותה, ולכן לא ניתן לקבל את הטענה שהוא לא רצה במותה, ואף לא שהירי בוצע בשוגג.

עוד עלה מהחקירה כי במהלך הוויכוח מרסשה סטר לה, היכה בה באמצעות מכסה המחבת ובעט בה לפני שירה בה. בית המשפט דחה את הטענה כי היה בסערת רגשות שהשפיעה על שיקול דעתו, וציין כי "אין המדובר בוויכוח חריג בעוצמתו, באופן שהיה בו כדי לשלול את יישוב הדעת ממעשיו של הנאשם".

באוקטובר 2019 הוגש כתב אישום נגד מסרשה בגין המעשה. באישום צויין כי השוטר, בן 24 בלבד בעת המקרה, ירה למוות באשתו בעת שילדיהם שהו בחדר הסמוך. לאחר המקרה הוא התקשר למשטרה וטען שירה באשתו, אך שלא התכוון לכך.