נדחה ערר העובדת זרה מהפיליפינים המיועדת לגירוש שילדיה במסתור

לפי ההחלטה, העובדת תיוותר במעצר בגבעון. רשות האוכלוסין וההגירה התבקשה לדחות את ההרחקה מהארץ ב-48 שעות, על מנת לאפשר לאם להשיב את שני הילדים לחזקתה ולגרשם יחד

זמן צפייה: 00:10

בית הדין לעררים דחה אתמול (שלישי) ערר שהגישה עובדת זרה מהפיליפינים המיועדת לגירוש, שילדיה נמצאים במסתור. בית הדין הכריע כי האם תישאר במעצר בגבעון והותיר את ההחלטה לגרשה על כנה, אך הורה לרשות האוכלוסין וההגירה לדחות את הגירוש ב-48 שעות - כדי לאפשר לאם להחזיר אליה את הילדים ולגרש אותם יחד איתה. עורך הדין של האם, ישי שריד, יערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

ממסמך בית הדין עולה כי הגשת הערעור נבעה מטענת האם לפיה הרחקתה מהארץ "מפרה את זכות היסוד הבסיסית של הורה לחיות עם ילדיו, והזכות לחיי משפחה". עוד נטען כי "לא נשקלו כלל זכויות הילדים, שאינם עצורים, שייוותרו לבדם בארץ במידה שהאם תורחק".

עוד בחדשות 13:

לאחר שחבריהן שילמו ערבות: האחיות הפיליפיניות שוחררו ממעצר

הילדות שעומדות בפני גירוש לפיליפינים: "הדבר הכי מפחיד שקרה"

יממה אחרי שהורדו מהמטוס: אם ובנה גורשו לפיליפינים

הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש
הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג (ארכיון) | צילום: רונן לייבוביץ

עם זאת, בית הדין הכריע כי טיעונים הלוקחים בחשבון את טובת הילדים אינם מספקים דיים על מנת לקבל את הערעור. "לא ניתן להחזיק את המקל בשני קצותיו - גם להסתיר את מקום הימצאותם ולסכל את השמת כל המשפחה בכללותה במשמורת עד שתורחק כתא משפחתי שלום, וגם לטעון שלקטינים ייגרם נזק משום שיישארו ללא אמם".

עוד הודגש כי "מתן היתר להתנהלות האם יהווה תמריץ לכך שמקרה זה יחזור על עצמו, ונתינים זרים רבים בנסיבות דומות יפעלו בדרך לא דרך זו".

האחיות מיקה ומאורין, והוריהן שילה ורנדי, שוחררו ממעצר
האחיות מיקה ומאורין, והוריהן שילה ורנדי, שוחררו ממעצר | צילום: Uniten children of israel

כאמור, בית הדין קבע כי יש לדחות את הגירוש ב-48 שעות, על מנת לאפשר לאם להשיב לחזקתה את הילדים ולגרשם מהארץ יחד. במידה שלא יתייצבו הקטינים, הורה בית הדין לרשות האוכלוסין וההגירה לערב את רשויות הרווחהואת מערכת החינוך, על מנת לוודא שהילדים לא ננטשו וכי הם מטופלים.