"גררו אותה על הכביש": אישום נגד הורים בגין תקיפת בתם • תיעוד

כתב אישום הוגש נגד זוג מרמלה שנעצר בחשד לחטיפתה של בתם בת ה-18, מכיוון שטענו שהיא מנהלת אורח חיים לא צנוע. בסרטון נראים ההורים נוהגים ברכב כשהם גוררים את הצעירה לאורך מאות מטרים

זמן צפייה: 00:12

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד זוג הורים, אחמד וסניה אבו ג'נאם מרמלה, באשמת חטיפה, תקיפה ואיומים על בתם בת ה-18. הזוג, בני 42 ו-43, תקפו את הבת בתחילת החודש בעיר רהט, מאחר שלטענתם היא מנהלת אורח חיים שאינו צנוע. לפי כתב האישום, הם הכניסו את הצעירה בכוח לרכבם תוך שהם מכים אותה וחונקים אותה. אביה אף איים עליה כי יחתוך לה את הרגליים ויהרוג אותה. בסרטון שהגיע לידי המשטרה נראה פלג גופה התחתון של הצעירה נגרר החוצה מהרכב שבו נהגו ההורים.

על פי כתב האישום, אף שהצעירה פתחה את הדלת במהלך הנסיעה וניסתה להימלט אמה שנהגה במכונית סירבה לעצור. היא נסעה כמה מאות מטרים בעוד רגליה של הנערה נגררות מחוץ למכונית. "לאחר עצירת הרכב", נכתב בכתב האישום, "המתלוננת נפלה מהרכב לכביש, שכבה מתחתיו, צעקה ובכתה".

אישה נגררת במכונית ברהט
אישה נגררת במכונית ברהט | צילום: חדשות 13

עוברי אורח שהבחינו במתרחש הזעיקו אמבולנס של מד"א אך ההורים, כך על פי כתב האישום, ניסו למנוע מהצוותים הרפואיים לטפל בצעירה בטענה שהיא "שקרנית ועושה הצגות". זאת, בעוד בתם "שוכבת על הכביש, מחזיקה ברגלו של איש הצוות של מד"א, בוכה ומתחננת שלא יעזוב אותה ולא יאפשר להורים להעלות אותה חזרה לרכבם, כשהיא אומר ש'אינה יודעת מה יקרה לה' ו'אם היא עולה איתם היא לא חוזרת לחיים'". בסופו של דבר ברחו ההורים מהמקום, ושוטרים שהוזעקו לזירה ומצאו את הצעירה הפצועה פינו אותה לקבלת טיפול רפואי.

עורכי הדין של ההורים, גיורא זילברשטיין ואסף גונן, מסרו בתגובה כי: "התמונה שעולה מכתב האישום רחוקה לחלוטין מהמציאות ואני סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור בבית המשפט. האם טוענת כי הגיעה להציל את בתה ולא לפגוע בה".

עו''ד גיורא זילברשטיין סנגורה של האם
עו''ד גיורא זילברשטיין סנגורה של האם

לפני כשבועיים הוגשה הצהרת תובע לפני כתב אישום הוגשה בפרקליטות מחוז ירושלים נגד גבר בשנות ה-50 לחייו, תושב ירושלים, החשוד במסכת תקיפה והתעללות ב-12 ילדיו לאורך תקופה ממושכת. על פי חשדות המשטרה, האב איים ותקף במקל ובמספריים, וגרם לחבלות קשות בגופם של ילדיו. מעצרו הוארך היום בארבעה ימים.

עם קבלת הדיווח במשטרה, בסוף חודש מרץ, החלה חקירה סמויה, בסופה הובא החשוד לחקירה במשטרה בחשד לתקיפת קטינים חסרי ישע, תקיפה הגורמת חבלה על ידי אחראי ועבירות נוספות. החקירה מלווה על ידי שירותי הרווחה.

עו''ד אסף גונן, סנגורו של האב
עו''ד אסף גונן, סנגורו של האב

במהלך החקירה, נגלתה לחוקרים מסכת התעללות קשה שנמשכה יותר משני עשורים ונשמרה בקשר שתיקה בגלל הפחד ששיתק את  הילדים. במהלך החקירה, נחשפו החוקרים לעדויות שגוללו בפניהם 12 מילדיו בחשד למסכת התעללות ופגיעה פיזית ונפשית על ידי האב, וכללה הכאת הילדים באמצעות מקל תוך שגרמו לחבלות קשות על גופם וכן שימוש במספרים וגרימת חתכים על הידיים.