פרשת הצוללות: נסגרו התיקים נגד אליעזר צ'ייני מרום ודוד שמרון

הפרקליטות סגרה את התיקים נגד מפקד חיל הים לשעבר ונגד בן דודו של נתניהו, ומנגד הגישה כתבי אישום נגד אבריאל בר יוסף בגין בקשת שוחד ונגד מיקי גנור על מתן שוחד • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:49

פרשת הצוללות: הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר "צ'ייני" מרום ונגד דוד שמרון, בן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומנגד - להגיש כתבי אישום נגד אבריאל בר יוסף בגין בקשת שוחד ונגד מיקי גנור על מתן שוחד - כך פורסם הבוקר (שני) לראשונה בחדשות 13.

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד מנהל לשכת רה"מ דאז דוד שרן, יו"ר קרן היסוד לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, איש העסקים תא"ל במיל' שי ברוש, היועץ הפוליטי דאז לשר שטייניץ רמי טייב ויועץ התקשורת יצחק ליבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהומות בהר הבית: פלסטינים יידו אבנים, כוחות משטרה פרצו להר

אשתו של ערן זהבי בתגובה ראשונה: "עברו עלינו שעות קשות"

הירי התחדש הבוקר: אזעקות נשמעו בעוטף; צה"ל תקף ברצועה בלילה

מיקי גנור
מיקי גנור | צילום: חדשות 13

"פרשת הצוללות", המכונה גם "תיק 3000", מתייחסת לחקירה פלילית שבמסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות וספינות מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, בין השנים 2017-2009.  בנובמבר 2020 החליט שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת בדיקה במשרדו שתיבחן את רכש הצוללות וכלי השיט. עם זאת, בעקבות חילוקי דעות עם היועמ"ש החליטו חברי הוועדה לפרוש.

גנור, כאמור, מואשם בשורת עבירות של הצעות שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מס שונות וכן בעבירה על חוק המפלגות. בר יוסף מואשם בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים. שי ברוש בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא והלבנת הון וסיוע לעבירות מס.

כמו כן, דוד שרן מואשם בלקיחת שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון ועבירות על חוק המפלגות. אליעזר זנדברג בלקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. רמי טייב בתיווך לשוחד הלבנת הון וסיוע לעבירות מס, ואילו יצחק ליבר נאשם בתיווך לשוחד, הלבנת הון וסיוע לעבירות מס.

דוד שמרון
דוד שמרון | צילום: חדשות 13

דוד שמרון מסר בתגובה להחלטת הפרקליטות: "אני מאוד מאוד שמח. סוף סוף התיק המיותר הזה נסגר. בתוך התקופה הזאת ראיתי המון אור, המון תמיכה של אנשים - וכמובן גם פחות, אבל אני מסתכל על הטוב. אני חייב הרבה תודה למי שתמכו בי".

גם עורכי דינו של שמרון, עמית חדד ונועה מילשטיין, מסרו את תגובתם: "היום כולם יודעים את מה שידענו כל השנים - שמרון לא ביצע עבירה כלשהי והוא נקי מכל רבב. סוף-סוף, אחרי שנים של הכפשות והתעמרויות, הוא יכול להתמקד במשפחתו ובעשייתו המקצועית והציבורית ארוכת השנים".

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של צ'ייני, הגיב גם הוא להחלטת הפרקליטות, ומסר: "אני שמח שהיום תם מסע הייסורים של האלוף צ'ייני מרום כאשר הפרקליטות קיבלה את הטענות שלנו בשימוע. צ'ייני היה ונותר נקי כפיים".

עורכי דינו של בר יוסף, ז'ק חן, אורנה פינטו גפסון ושרון ינוביץ, מסרו: "קבלנו בצער את החלטתה השגויה של הפרקליטות. נשים יהבנו על בית המשפט ואנו בטוחים שלאחר שישטחו טענותינו, יעשה סוף סוף צדק עם מר בר יוסף ובית המשפט יקבע את חפותו".