"גבה כסף תוך מצג שווא": אישום נגד סגן ראש עיריית שדרות לשעבר

אורן מלכה נאשם בעבירת מרמה והפרת אמונים, כי גבה לכאורה תשלומים עבור אירועים במבני העירייה, והורה לעובדיו להסיע את בני משפחתו לצרכיהם הפרטיים - על חשבון העבודה

אורן מלכה
אורן מלכה | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד אורן מלכה, לשעבר סגן ראש עיריית שדרות ויו"ר המועצה הדתית בעיר, בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כיו"ר המועצה הדתית.

על פי כתב האישום, בין השנים 2014-2009, ניצל מלכה את מעמדו וגבה תשלום עבור אירועים פרטיים שנערכו במבנה של העירייה. על פי כתב האישום, מלכה שלשל לכיסו את הכסף שקיבל עבור קיום האירועים - שכאמור, נערכו במבנה ציבורי. "הנאשם הציג מצג שווא לפיו ניתן לערוך אירועים פרטיים במקום תמורת תשלום", נכתב באישום. "בעקבות מצג השווא, קיבלו הנאשם והאחרים מעורכי האירועים סכום על סך של 14 אלף שקלים לפחות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעקבות מטחי הרקטות: צה"ל תוקף את יעדי הג'יהאד האסלאמי ברצועה

14 רקטות לעוטף: נפילות בגן משחקים ובחצר מפעל בשדרות

טראמפ ביקר לראשונה בהודו: "האירוע הכי גדול שאי פעם היה פה"

בניין עיריית שדרות
בניין עיריית שדרות | צילום: חדשות 13

עוד נטען בכתב האישום כי מלכה הורה לשניים מעובדי המועצה להסיע את בני משפחתו - במהלך שעות העבודה ובאמצעות רכב של העירייה - למקומות שונים לצרכיהם הפרטיים. ואכן, העובדים - אשר היו כפופים לו, נענו לבקשתו והסיעו את אשתו וילדיו לקניות ולמוסדות החינוך. "במעשים אלה הפר הנאשם את אמון הציבור בכך שגרם לעובדי המועצה לבצע הסעות פרטיות של בני משפחתו על חשבון שעות העבודה ובאמצעות הרכב של המועצה".

כמו כן, במסגרת תפקידו הורה למנהל החשבונות של העירייה לזקוף חיובי מס בשכרו של עובד אחר במועצה במקום בשכרו שלו - מה שגרם לכך שחיובי המס ותשלומי השכר במועצה לא שיקפו את האמת.

כתב האישום הוגש בבית משפט השלום בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום. במסגרת ההסדר, הוסכם כי מלכה יודה בעובדות ויורשע בעבירות המיוחסות לו, ואילו הפרקליטות תבקש לגזור עליו עבודות שירות.