"קורא לפעול נגד ישראל באופן פומבי": פעיל החרם יגורש מהארץ

ביהמ"ש דחה את עתירת עומר שאקיר, פעיל "משמר זכויות האדם" וביטל את אשרת עבודתו בעקבות תמיכתו בקמפיין ה-BDS. שאקיר הודיע כי יעתור לביהמ"ש העליון. ארדן: "לא נאפשר לקדם חרמות בתחפושת"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אמש (שלישי) את עתירתו של עומר שאקיר על החלטת משרד הפנים לבטל את אשרת העבודה שלו בישראל ולהרחיקו מגבולות הארץ החל מהאחד במאי. לפי הפסיקה, שאקיר, פעיל בארגון "משמר זכויות האדם", קידם בזמן שהותו במדינה פעילויות רבות להחרמת ישראל, ובהן תמיכה בכנסי BDS.

עתירתו של שאקיר הוגשה בטענה כי אינו פועל לקידום החרם אלא בשם ארגונו בלבד, שמטרתו היא לבחון את זכויות האדם בישראל - אולם כאמור העתירה נדחתה. השופטת תמר בזק-רפפורט הסבירה את פסיקתה: "הקוראים לחרם על מדינת ישראל מכוונים חציהם נגדה, אולם האינדיבידואלים החיים בתוכה הם שמשלמים את המחיר, ומשמשים כאמצעי להשגת מטרתם של המחרימים". לדבריה, "הוכח כי העותר ממשיך לקרוא באופן פומבי לחרם נגד מדינת ישראל ובאותה נשימה מבקש כי היא תפתח שעריה בפניו".

כתבות נוספות בחדשות 13:

תחקיר ראשוני: זו הסיבה להתרסקות החללית בראשית

ארבעה חודשים אחרי הפיגוע: צה"ל הרס את ביתו של המחבל מעפרה

"נעצור הרכבת התחתית": המחאה הבריטית נגד שינוי האקלים מחריפה

הפגנת bds
הפגנת bds | צילום: חדשות 13

השר לביטחון הפנים ולעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן, ברך על ההחלטה בחשבון הטוויטר: "בית המשפט קיבל את עמדתי ואת עמדת שר הפנים לפיה יש לבטל את אשרת העבודה של פעיל החרם עומר שאקיר ולגרשו מישראל. לא נאפשר לקדם חרמות בתחפושת של 'פעיל זכויות אדם' כפי שעשה שאקיר".  גם שאקיר הגיב להחלטת בית המשפט, ואמר כי לא ישלים עם ההחלטה להרחיקו מהמדינה: "ישראל הורתה לי לעזוב עד האחד במאי, אבל אעתור לבית המשפט העליון", כתב בחשבון הטוויטר.

נשיאת ארגון "שורת הדין", ניצנה דרשן לייטנר אמרה בתגובה להחלטה כי "בית המשפט אמר את המובן מאליו, שאין זכות כניסה לארץ, וודאי לא זכות לעבוד, למי שפועל לפגיעה במדינת ישראל וחותר תחתיה. עומר שאקיר הוא זה שדחף את Airbnb להחרים את הבתים בהתנחלויות ואף התגאה בכך לאחר שאלה נכנעו לתכתיביו. הוא דומה לילד שרצח את הוריו ומבקש רחמים מבית המשפט על כך שהוא יתום. אם הוא רוצה להחרים את ישראל, שיעשה את זה מחוצה לה ולא מתוכה פנימה".

בתוך כך, רוג'ר ווטרס, הזמר וחבר להקת פינק פלויד לשעבר, קרא גם הוא לחרם נגד ישראל, והתבטא נגד החלטתה של הזמרת מדונה להופיע בגמר האירוויזיון שיתקיים בחודש הבא בתל אביב: "חלק מחבריי המוזיקאים הולכים להופיע בישראל מתוך אמירה שזה יבנה גשרים של שלום. בולשיט". במאמרו, שפורסם בעיתון "הגרדיאן" הבריטי, כתב: "ההופעה בישראל רווחית, אך היא משרתת את הכיבוש, האפרטהייד, הטיהור האתני, כליאת הילדים ושחיטת המפגינים הבלתי חמושים".

מדונה
מדונה | צילום: getty images