"הכה בו בעודו אזוק ושבר את אפו": שוטר נאשם בגין תקיפת חשוד

לפי כתב האישום, שוטר התנועה תקף ללא הצדקה אדם שאותו עיכב לתחנת משטרה, בזמן שידיו ורגליו היו אזוקות, וכתב לבסוף דוח כוזב. בעקבות האירוע האלים, נשבר אפו של האזרח ונגרמו לו חבלות

עצור אזוק ברגליו, אילוסטרציה
עצור אזוק ברגליו, אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שוטר תנועה בגין תקיפה של חשוד שעצר ועיכב לתחנת המשטרה. כתב האישום הועבר לבית משפט השלום והוא כולל סעיפים של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, נהג השוטר, במסגרת תפקידו, באופנוע משטרתי ואזרח שרכב על אופנוע לעצור בצד הדרך. לאחר דין הדברים בין רוכב האופנוע לשוטר, ובעקבות חשד שעלה אצל השוטר כי לוחית הזיהוי של האופנוע מזויפת, החליט הוא החליט לעצור את האזרח ואזק אותו בידיו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גבר נפצע אנוש מדקירה בירושלים; הפרטים בבדיקה

"ניצל את אמונם": הפסיכולוג מהצפון הואשם בעבירות מין במטופליו

בהלה בכנסיית הקבר: צעיר יהודי נכנס למקום עם סכין – ונעצר

עוד עולה מכתב האישום, כי האזרח הובל באמצעות ניידת משטרתית לתחנת משטרה בעיר. בעת שהוא המתין בתחנת המשטרה, בעודו אזוק בידיו, הגיע השוטר למקום והורה לאזוק את האזרח גם ברגליו. בשלב מסוים, נתבקש האזרח על ידי שוטר נוסף למסור את הטלפון הסלולרי שהיה בידו אך סירב והתנגד לכך.

לאחר שהשוטר הנוסף לקח בכוח את הטלפון מהאזרח, יצא השוטר ממשרדו, ניגש למתלונן, אחז בו, משך אותו בחוזקה והושיב אותו בכוח. מיד לאחר מכן, לפי כתב האישום, הוא הכה את האזרח ללא כל הצדקה, הכה בו באגרופים באפו, ראשו ואוזנו, כל זאת בעת שהאזרח אזוק ברגליו ובידיו.

בשלב זה, השוטר הנוסף ניסה להרחיק את השוטר הנאשם מהאזרח. לאחר האירוע כתב השוטר דוח פעולה כוזב, לפיו נאלץ לחבוט במתלונן כדי להשתחרר מאחיזתו, בגלל שלדבריו צבט אותו בחוזקה בחזה והכאיב לו. כתוצאה מהאירוע האלים, נשבר אפו של האזרח ונגרמו לו פגיעות נוספות. עניינם של שלושה שוטרים נוספים שהיו עדים לאירוע הועבר לבחינת מחלקת משמעת במשטרה.