"הזרים כסף רב לכיסו": שנתיים וחצי מאסר לבכיר בכור הגרעיני

הבכיר התגייס לקריה למחקר גרעיני לאחר שהיה בעלים של חברה שסיפקה שירותים למקום, והציג מצג שווא על כך שעזב את החברה והעביר את המניות לאדם אחר. על אדם שעזר לו נגזרה שנת מאסר וחצי

זמן צפייה: 00:34

הותר לפרסום: בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) שנתיים וחצי מאסר וקנס בסך מאה אלף שקלים על בכיר בקריה למחקר גרעיני (קמ"ג) אשר הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. על עובד נוסף נגזר שנה וחצי מאסר.

הבכיר היה בעלים של חברה אשר סיפקה שירותים לקריה, והוצע לו להתגייס לקמ"ג כעובד מן המניין. על פי כתב האישום, למרות שנדרש ממנו לעזוב את החברה אותה ניהל, הבכיר המשיך להיות הבעלים שלה והציג מצג שווא כאילו העביר את המניות לאדם אחר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אבא אמר שהכין אקדח": עדות הצעירה שנחטפה ברהט ע"י הוריה

נעצר חשוד בהצתת הרכב של אבי הזמרת נועה קירל

"תכיני עצמך לקבר": תושב דימונה נעצר בחשד שאיים על מירי רגב

הכור בדימונה
הכור בדימונה | צילום: חדשות 13

אותה חברה בבעלות הבכיר המשיכה לספק שירותים לקריה, גם דרך חברה פיקטיבית שהוקמה לצורך העניין כאשר הוא היה הנהנה העיקרי של אספקת השירותים. הבכיר היה מעורב, ברכישת שירותים מהחברה שלו, ומדובר במאות אלפי שקלים שזרמו לכיסו. העובד הנוסף, עליו נגזר מאסר של שנה וחצי, שימש כאיש מחשבים בחברה של הבכיר.

השופט יואל עדן קבע בגזר הדין כי "במעשיהם פגעו השניים בשורת ערכים מוגנים – שלטון החוק, הזכות לקיים חלוקה הוגנת של משאבים, פגיעה בקניין המדינה ופגיעה באמון המהווה בסיס לפעילות כלכלית".