אושר ההסדר: הנאשם ברצח תהילה נגר יורשע בהריגה, מהומה בביהמ"ש

במהלך הדיון בעניין ההסדר שמייחס לראאד רושרוש הריגה, בני משפחתה של הצעירה התפרצו לעבר התובעים. אמה פרצה בבכי מחוץ לאולם: "הוא רוצח". עשרות הפגינו מחוץ לבית המשפט

משפחתה של תהילה נגר בבית המשפט
משפחתה של תהילה נגר בבית המשפט | צילום: החדשות 13

פרקליטות המדינה אישרה היום (שלישי) את הסדר הטיעון לראאד רושרוש, הצעיר שהואשם ברצח בת זוגו לשעבר, תהילה נגר, לפני כשנתיים. במסגרת הסדר הטיעון יורשע רושרוש בהריגה, והפרקליטות מבקשת עונש של 20 שנות מאסר. הנאשם הודה בעובדות הסדר הטיעון. עורכת דינו, תמי אולמן, טענה כי מחדלי החקירה הם של המשטרה - ולא של הפרקליטות. משפחת נגר הודיעה כי תבדוק את האפשרות מבחינה משפטית לעתור לבג"ץ נגד ההרשעה, בדרישה לפתוח את התיק מחדש.

עם פתיחת הדיון ובמהלכו, פרצה מהומה בבית המשפט, כאשר בני משפחתה של נגר יצאו נגד התובעים והסדר הטיעון. בעקבות המהומה, הוצא רושרוש מהאולם עד לכניסת השופטים, שנכנסו והוצאו כאשר אי הסדר במקום נמשך. בתוך כך, עשרות הפגינו מחוץ לבית המשפט במחאה על ההסדר, וכוחות משטרה הגיעו למקום בשל המהומות. לאחר שהחל הדיון הוא הופסק פעם נוספת, כאשר הנוכחים במקום צעקו לעבר הנאשם. אביה של תהילה, יגאל, ביקש להרגיע את הרוחות.

כתבות קשורות
רצח תהילה נגר - תיעוד מיוחד: מהאיסוף בגינוסר ועד הזירה במגדל |03.03.17
אביה של תהילה נגר תוקף את הפרקליטות: "לא אמרו את כל האמת" |17.02.19
בשם הבת: אביה של תהילה נגר נאבק בהסדר הטיעון לרוצח בתו |15.02.19

הפגנות מחוץ לאולם בבית המשפט בנצרת
הפגנות מחוץ לאולם בבית המשפט בנצרת | צילום: החדשות 13

"אם הוא היה חף מפשע, הוא לא היה הולך להסדר טיעון. פרקליטות בזויה אתם", אמרה דליה כהן, דודתה של תהילה. "הוא לא הרג אותה, הוא רצח אותה. לזה אתם קוראים הריגה?". "הוא כלב, הוא רוצח" אמרה בבכי אמה של תהילה מחוץ לאולם. אביה של תהילה, יגאל, אמר: "אנחנו מבקשים מהשופטים לשפוט את הרוצח, לא מדובר בהריגה. תמלאו את התפקיד שלכם לעם, נמאס מהדילים. אני מבקש לדחות את העסקה הזאת".

אחותה של תהילה, נטלי, סיפרה כי "הגעתי למנוע את הסדר הטיעון הזה. אחותי חוותה אלימות קשה, נתתי את העדות איך הוא התעלל בה, היה מכה אותה. אני מתחננת, אל תאמינו לו, הוא רוצח בדם קר. מתחננת אליכם, תנו לנו נחת, תעשו עימנו צדק. הוא הרוצח, אתם יודעים את זה, יש כל כך הרבה הוכחות. תוציאו את הצדק לאור בשביל תהילה אחותי". יסמין, אחות נוספת, אמרה: "אני בפחדים שהמשפחה שלו תבוא ותתנקם בנו. מישהו עשה את זה והמפלצת שיושבת כאן עשה את זה".

בתגובה להסדר הטיעון, נמסר מהפרקליטות כי :"מדובר בתיק שבוסס מלכתחילה על ראיות נסיבתיות. אין שום ראיה ישירה המוכיחה כי הנאשם הוא שביצע את העבירה, שכן איש לא היה עד לאירוע והנאשם הכחיש את מעורבותו עד לרגע שבו חתם על ההסדר והודה בעובדות כתב האישום המתוקן. למרות הכחשתו, התביעה סברה לאורך כל הדרך כי יש די ראיות נסיבתיות להוכיח את מעורבות הנאשם במותה של המנוחה. אולם התביעה גם סברה כי לא יהיה זה נכון להתעלם מקשיים ראייתיים שעלו במהלך המשפט ועל כן הסכימה לחתום על הסדר הטיעון".

אמה של תהילה נגר בבית המשפט
אמה של תהילה נגר בבית המשפט | צילום: החדשות 13

ביום ראשון תקף יגאל נגר, אביה של תהילה נגר, את כוונת הפרקליטות להגיע להסדר טיעון עם סנגוריו של ראאד רושרוש. "בפרקליטות לא אמרו לנו את כל האמת. אנחנו מרגישים שהם רצו את תמיכתנו רק כדי להגיע לעסקת טיעון ולסיים את התיק הזה". נגר אמר את הדברים בתוכנית "שש" עם אמנון לוי.

לדבריו, "אני ומשפחתי לא מסכימים שהתיק יהפוך להריגה ולא לרצח". נגר הסביר את טענותיו נגד הפרקליטות: "משפחת הרוצח העמידה שלושה משרדי עורכי דין מהשורה הראשונה בישראל, ואילו אנחנו היינו לבד. במשך שנתיים ישבנו בשקט והשארנו את ההליכים המשפטיים למדינת ישראל, כפי שכתוב בחוק". נגר הוסיף כי "הפרקליטות באופן קבוע ממשיך להגן על הרוצח כיוון שזו משפחה של משתפי פעולה - אני גר בצפון ליד הכפרים האלה ומכיר את המצב".

נגר התייחס להתנגדותו לעסקת טיעון ולאפשרות שרושרוש יזוכה במשפט: "אי אפשר לבקש מאיתנו להסכים לאישום בגין הריגה, כשאנחנו יודעים מי הרוצח של הבת שלנו. אנחנו מבקשים את עזרת הציבור ורוצים להשפיע על השופטים. הם חייבים להבין שהם מונו לטפל בתיק ולכן אסור להם לאשר את הסדר הטיעון של הפרקליטות". עוד הכחיש האב את הטענות כי רושרוש היה בן זוגה של נגר במשך תקופה ארוכה לפני מותה: "מעולם לא פגשתי אותו. תהילה ידעה שאנחנו לא מסכימים ליחסים בין ערבים ליהודים - זה אף פעם לא נגמר בצורה טובה".

דודתה של תהילה נגר בבית המשפט
דודתה של תהילה נגר בבית המשפט | צילום: החדשות 13

על פי תיעוד מצלמות האבטחה, ב-20 בדצמבר 2016 בסביבות השעה 19:30 יצא רושרוש ביחד עם אחיו, רוני, מהכפר מע'אר בג'יפ שבו נמצאו בסופו של דבר כתמי דם של תהילה. הם תועדו נכנסים לקיבוץ גינוסר ואוספים משם את תהילה. השלושה המשיכו לטבריה, שם עצרו בפיצוציה ורכשו קרח ומשקאות, בהם בקבוק וודקה. רוני, האח, נשאר בפיצוציה והשניים המשיכו בנסיעה.

התחנה הבאה בדרכם של בני הזוג הייתה מלון "אביב" בטבריה, שם הם עצרו למשך כשעה. משם הם המשיכו למסעדת "ביג בן" בעיר, חלפו בתוכה ויצאו מהצד השני, בדרכם להוציא כסף מהכספומט. בתיעוד מצלמות האבטחה של הבנק ניתן לראות שתהילה לבושה בג׳קט שבו נצאה גופתה. התחנה האחרונה שבה עברו השניים בעיר היא חנות לציוד סלולרי, שם אספה תהילה כרטיס סים שקנתה.

המצלמות תיעדו את הגי'פ של רושרוש בכניסה למושבה מגדל בסביבות 22:30, לא ברור האם תהילה נרצחה כבר קודם, מה שבטוח הוא שהתקיפה החלה בתוך הרכב. על פי כתב האישום, התקף הרוע של ריאד המשיך גם מחוץ לרכב. קשה להבחין בפרטים בצילום מרחוק, נראית רק תנועה מחוץ לרכב ואת רושרוש יוצא מאחורי השיח שבו תימצא גופתה של תהילה בבוקר שלאחר מכן. בערך בשעה אחת לפנות בוקר, רושרוש הדליק את אורות הרכב ויצא מהחניה במגדל לכיוון ביתו שבמר'אר, כאשר גם הגעתו לכפר מתועדת.

סיפור רגעי חייה האחרונים של תהילה מצמרר. חודש לפני הרצח היא הוכתה על ידי רושרוש מכות רצח, והוא קיבל צו הרחקה נגדה. אחרי הרצח דמה נמצא בתוך הג'יפ שלו. "כשרצחו אותך, בעצם רצחו את כל המשפחה" אומר יגאל מעל קברה של ביתו. "אמא עם כאב אדיר. אני כבר פיזית ונפשית מחוסל". יגאל לא יכול למחות את המחשבה על הסוף הברוטאלי והאכזרי של בתו: בן זוגה לשעבר, ראיד רושרוש, רוצץ את גולגולתה באבן וכל הדם שלה נשאר כמו עדות מרשיעה על ריפוד הג'יפ היוקרתי שלו.