מחשש להיעלמות עד המדינה: דיון מיוחד במשפט נגד איתמר שמעוני

העדות נגד ראש העיר אשקלון בוטלה בשל היעדרות השופטת, והפרקליטות התריעה: "לא ניתן יהיה לשמוע את עדותו במועד אחר" • פרקליטי שמעוני: "המשטרה מאזינה לשיחותינו איתו"

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בבית המשפט
ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בבית המשפט | צילום: חדשות עשר

פרסום ראשון: בצעד חריג, ביקשה היום (רביעי) הפרקליטות עדות מוקדמת של עד המדינה נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, בשל חשש כבד וממשי שאם הוא לא יעיד בימים הקרובים, הוא לא יעיד כלל. עדותו הייתה מתוכננת להישמע הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם הדיון בוטל לאחר שהשופטת שדנה בו חלתה. בשל הבקשה החריגה שהוגשה, נקבע דיון כבר למחר בבוקר בפני השופט בני שגיא.

המשנה לפרקליטת מיסוי וכלכלה, עו"ד יונתן תדמור, פנה לבית המשפט בדרישה חריגה לשמוע את עדותו אצל שופט אחר. בבקשה כתב תדמור כי "לאחרונה הגיעו לידי הפרקליטות נתונים מהם עולה חשש כבד וממשי לפיו ככל שלא תשמע עדותו של העד הפרק הזמן המיידי, לא ניתן יהיה עוד לשמוע את עדותו במועד אחר".

הוא הבהיר כי "לאחרונה התקבלו נתונים נוספים המחזקים חשש זה". לדבריו, למרות שמדובר בבקשה חריגה, "הנסיבות שנוצרו, ובעיקרן החשש הממשי שהתחזק לאחרונה ולפיו לא ניתן יהיה לגבות את העדות במועד אחר, מובילות למסקנה כי אין מנוס משמיעת עדותו לאלתר, גם אם תעשה בפני שופט אחר".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בראיון לאתר
ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בראיון לאתר "אשקלונים" | צילום: חדשות 10

בתוך כך, לחדשות עשר נודע כי פרקליטיו של שמעוני, עורכי הדין מנחם רובינשטיין וגבריאל רפפורט, פנו היום במכתב חריף לפרקליט המדינה שי ניצן עם העתקים ליועץ המשפטי לממשלה, לשרת המשפטים ולנציב התלונות על הפרקליטות, ובו הם טוענים כי המשטהם עם שמעוני ומעבירה אותם לפרקליטות. עוד נטען במכתב כי לשמעוני נאמר לפני כחודשיים כי ייחקר בחשד לאיומים על עדים, כפי שנחשף לראשונה בחדשות עשר, וכי כל הפעולות הנ"ל נועדו להשפיע על מערכת הבחירות המוניצפלית.

כזכור, נגד שמעוני ואחרים מתנהל זה שנה וחצי הליך בבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. כאמור, מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות עשר כי במשטרה ובפרקליטות סבורים כי ישנם גורמים המהלכים אימים על עדים במשפטו של שמעוני, ונפתחה חקירה חדשה בנושא.

לפני כשלושה שבועות הגיעה אחת העדות לשופטת, נתנה לה פתק חסוי, ואמרה לה שביקשו ממנה לדחות את העדות, מה שהעלה את חשד הפרליטות. כמו כן, ביום רביעי אמור להעיד עד המדינה, ובפרקליטות סבורים שיש גורמים המנסים להשפיע עליו. לא ברור אם הגורמים מקורבים לשמעוני, שייתכן שהוא ונאשמים אחרים בפרשה יוזמנו להעיד, זאת על רקע הבחירות הקרבות באשקלון.

פרקליטיו של שמעוני מסרו בתגובה לפרסום השבוע: "הפרקליטות עושה כל שלאל ידה כדי להכפיש את הלקוח שלי ולפגוע בו פוליטית במערכת הבחירות המוניציפלית שהוא בהחלט מתכונן ליטול בה חלק".