"בסוף יחשבו שהכול אפשרי": המאבק של ניסו שחם נגד הפרקליטות

קצין המשטרה שהורשע בעבירת מין מאשים את המערכת המשפטית ב"אכיפה בררנית" וטוען בריאיון לתוכנית "שישי" כי "שי ניצן מקעקע את אמון הציבור בפרקליטות - אנשים יאמינו שאין צדק"

זמן צפייה: 17:39

ניצב (בדימוס) ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, יוצא לקרב נגד הפרקליטות – לאחר שהורשע בסעיף מעשה מגונה בשוטרת זוטרה ממנו. שחם ורעייתו תנ"צ ורדה שחם סיפרו בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" על טענתם בנוגע לאכיפה בררנית. זאת לאחר שהתברר להם כי המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו וקצין בכיר נוסף לא נחקרו על קשרים אסורים לכאורה עם קצינה זוטרה.

בני הזוג שחם כיהנו בתפקידים בכירים במערכת אכיפת החוק. כיום הם משוכנעים שרק בית המשפט העליון יקבל את בקשתם לאכיפה שוויונית בעבירת הפרת אמונים. "זו התנהלות איומה", תקף שחם. "פרקליט המדינה, שי ניצן, מקעקע את אמון הציבור בפרקליטות. אחרי זה יכולים אנשים להאמין שהכל אפשרי, שאין צדק".

כתבות נוספות בחדשות 13:

"רצים ממקום למקום": יממה עם הכבאים שנאבקו בגל השריפות

הערכה: אם החרדים לא יתקפלו בנושא הגיוס – ישראל תלך לבחירות

צרפת: 13 פצועים בפיצוץ מטען בליון; מקרון: "זו מתקפה"

Ajoxmx
ניצב בדימוס ניסו שחם | צילום: החדשות 13

"יש לחלוטין אכיפה בררנית, וכנראה לא רק במקרה שלי", טען שחם, "אני לא אומר לרגע שהקשרים האינטימיים שניהלתי בהסכמה הם משהו שאני מתגאה בו או שמח עליו, ממש לא. זה היה צריך להתברר בדין משמעתי ואולי גם היה צריך לפטר אותי מהמשטרה. הפרקליטות שאני נחשף אליה עכשיו, שאני בטוח שבאלפי העובדים שם יש עובדים גם הגונים, ישרים וטובים, זה פרקליטות אחרת".

תגובת הפרקליטות: "אין שום דמיון בין עניין המפכ"ל לשעבר דנינו לעניין ניסו שחם. בעניין דנינו לא היו שום ראיות לקשר אסור בינו לקצינה או לקיום יחסי מין אסורים ביניהם. בנסיבות אלה המליצה מח"ש לפרקליט המדינה ניצן וליועץ המשפטי הקודם שלא לפתוח בחקירה פלילית או משמעתית נגד דנינו, ושניהם קיבלו את ההמלצה. גם היועץ הנוכחי שתלונה בנושא הובאה לפתחו, סבר שיש לדחות את התלונה. לעומת זאת, ניצב בדימוס שחם הואשם ביצירת קשרים מיניים עם שמונה שוטרות, בין אם בהסכמה ובין אם ללא בהסכמה, וטיפול בענייניהן המקצועיים - על יסוד ראיות רבות שנאספו הוכיחו זאת. ולכן הועמד לדין פלילי".