נקבע הרכב השופטים של נתניהו: בראשו - רבקה פרידמן-פלדמן

כפי שפורסם בחדשות 13, נשיא בית המשפט המחוזי לא שיבץ את עצמו לדיון בעניינו של רה"מ. לצידה של השופטת שנקטה בגישה מחמירה בתיק אולמרט, ידונו בתיק גם השופטים משה בר-עם ועודד שחם

זמן צפייה: 01:39

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: פורסם היום (רביעי) הרכב השופטים שידון בעניינו של ראש הממשלה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בראש ההרכב תעמוד רבקה פרידמן-פלדמן, שנקטה בגישה מחמירה בתיק שבו הורשע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. זאת כפי שפורסם בחדשות 13, כי נשיא בית המשפט, אהרון פרקש, לא ישבץ את עצמו לדיונים.

לצידה של פרידמן-פלדמן ידונו בתיק גם השופטים משה בר-עם ועודד שחם, שנתן את חוות הדעת הנוקשה ביותר בעניינו של חבר הכנסת צחי הנגבי, בזמן ששלושת השופטים היו חלוקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתיחות בדרום: שני בלוני נפץ וחפץ חשוד נמצאו ביישובי העוטף

האסטרטגיה של אבו מאזן: פנייה לדעת הקהל הישראלית • פרשנות

תלמיד בבאר טוביה הטיח ראש של מורה בקיר – והכה אחרת באגרופים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים גיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את כתב האישום נגד ראש הממשלה ויתר הנאשמים לבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, לאחר שנתניהו הודיע לפני כן כי הוא מוותר על בקשת החסינות מהכנסת.

בתוך כך, לפני כשבוע פנתה התנועה לטוהר המידות פנתה לוועדת ההיתרים, שצפויה לדון בבקשת ראש הממשלה למימון הוצאות משפטו, ודרשה ממנה להימנע מדיון נוסף בעניינו. לטענת התנועה, הוועדה אינה מוסמכת לעסוק בסוגיה, לאחר שכבר נדחתה בעבר.

נתניהו ומנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

במכתבה ציינה התנועה כי "החלטת הוועדה בדבר כוונתה לקיים דיון בבקשת ראש הממשלה מעלה חשש כי בהחלטה נפלו שיקולים זרים, וכי היא לוקה בחוסר סמכות ובחוסר סבירות קיצוני".

עוד צויין כי החלטות הוועדה הקודמות, שמחייבות העברת חומרים מראש הממשלה מחייבות גם את הוועדה בהרכב הזה, ולא ניתן להתעלם מהם. כזכור, התנועה לטוהר המידות כבר עתרה בעבר נגד סירובו של נתניהו להשיב את 300 אלף הדולרים שקיבל שלא כדין ושנקבע בהחלטת הוועדה כי הוא מחויב להחזיר.

כמה ימים לפני כן הודיעה ועדת ההיתרים לפרקליטי נתניהו כי תדון מחדש בבקשתו למימון הוצאותיו המשפטיות בידי איש העסקים האמריקני ספנסר פרטרידג'. הוועדה נימקה כי החלטות מסוג זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, אינן סופיות וניתנות לשינוי. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, עודכן בהחלטה.