תיק 4000: יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר תשמש כעדת תביעה

לפי החשד, מקורבי נתניהו הפעילו לבקשתו לחץ על יפעת בן חי שגב שתעביר חוו"ד לאישור מיזוג בזק-יס במהרה. זאת מכיוון שאלוביץ' היה זקוק לכאורה לכסף מהעסקה בדחיפות

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, יפעת בן חי שגב, תשמש כעדת תביעה מרכזית בתיק 4000, זאת לאחר שלפי חקירתה במשטרה הופעל עליה לחץ מטעם מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו לזרז את אישור עסקת בזק-יס. כך פורסם אמש (שבת) לראשונה בחדשות 13.

כדי לקדם את עסקת מיזוג בזק ויס, צריך אישור של המועצה. בן חי שגב הגיעה למשטרה והעידה שבשנת 2015 הגיע אליה דוד שרן, לשעבר ראש לשכתו נתניהו, ומקורבים נוספים של ראש הממשלה והפעילו עליה לחצים. אותם מקורבים אמרו לה שנתניהו רוצה בדחיפות את עמדת מועצת הכבלים והלויין, שלב נוסף שצריך לעבור כדי לאשר את העסקה.

הצורך באישור העסקה במהרה היה חשוב כי היה זמן מוגבל עד שאישור העסקה יפוג וההליך יחל מהתחלה. שאול אלוביץ' היה צריך את הכסף בדחיפות. לכן, כך טענה בפני החוקרים, נתניהו הפעיל לחץ באמצות דוד שרן כדי שתעביר את חוות הדעת כמה שיותר מהר. עוד הוסיפה ואמרה לחוקרים כי בעיניה אין שום בעיה כי עיסקה זאת תאושר.

בתוך כך, דוד שמרון עשוי להיות עד תביעה נגד ראש הממשלה בתיק 2000, אז הוא נתן לנתניהו ייעוץ משפטי להקליט את השיחות, ובתיק 4000, בו הוא נקרא לעדות במשטרה בנוגע למכירת אתר וואלה למקורבי נתניהו. הוא יזומן להעיד במשפטים, אם ייערכו, אך לא כעד תביעה מרכזי, אלא כעד שמעביר את העובדות.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "נתניהו לא התערב בשום צורה במיזוג בזק-יס, יפעת בן חי שגב אמרה בריאיון לגל"צ כי ההחלטה לאשר את המיזוג הייתה מקצועית נטו".

זאת בהמשך לפרסום מאמש, לפיו דוד שרן ישמש כעד מרכזי נגד נתניהו בתיק 4000, העוסק בבזק-וואלה. מחומר הראיות עולה כי במהלך החקירה אמר שרן כי נתניהו הורה לו לקדם את העסקה בין חברות התקשורת בזק ויס ולעזור לשאול אלוביץ' במהלך. עדות זו עולה בקנה אחד עם הטענות נגד נתניהו, ולכן במידה וייערך משפט שרן צפוי להיות עד תביעה מרכזי. נתניהו יודע על טענותיו של שרן, כיוון שהן הוטחו בפניו במהלך חקירותיו.

בתוך כך, יממה לאחר פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, להאשים את נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, זימן שלשום נתניהו את פרקליטיו לפגישה. עורכי דינו נערכים כבר לקראת השימוע שייערך בעוד כמה חודשים. מנגד, יש גם קולות שקוראים לנתניהו לא להגיע לשימוע, כדי לא לחשוף את קו ההגנה לפני תחילת המשפט. פרקליטיו, שביקשו לדחות את מועד קבלת חומרי החקירה, לתקופה שאחרי הבחירות ביקשו לקבל מסמכים ספציפיים מתוך החקירה.