פרקליטי אלוביץ': "ניסה לרצות את נתניהו – אך לא היה שוחד"

שימועו של בעלי חברת "בזק" נמשך שעות ארוכות, ובמהלכו ניסו לטעון עורכי דינו כי ניסה למצוא חן בעיניי ראש הממשלה – אך מערכת היחסים ביניהם רחוקה מיחסי "קח-תן" אסורים

זמן צפייה: 00:48

תיק 4000: השימוע של בני הזוג איריס ושאול אלוביץ', בעלי "בזק" החשודים במתן שוחד לראש הממשלה נתניהו, במסגרת "תיק 4000" מתקיים בפרקליטות מיסוי וכלכלה מאז שעות הבוקר (שלישי), ועד כה נערך השימוע של שאול אלוביץ' בלבד. קו ההגנה המרכזי של עורכי דינו הוא, שאומנם אלוביץ' היה זקוק לנתניהו ולכן ניסה לרצות אותו ולמצוא חן בעיניו - אך מערכת היחסים בין השניים רחוקה מלהיות יחסי "קח ותן" אסורים שייחשבו לשוחד. הפרקליטים מכחישים כי טענו זאת.

עורכי דינו של אלוביץ' מנסים להמעיט בערך ההאשמות, אך כיוון שלא קיימת עבירת ביניים והאפשרויות היחידות הן אישום שוחד או זיכוי מוחלט - הסיכוי של קו הגנה זה לצלוח הוא נמוך מאוד.

עוד בחדשות 13:

תיק 4000: החל השימוע של איש העסקים שאול אלוביץ' ואשתו איריס

עד בתיק 4000: "שרה איימה על איריס אלוביץ' בהפסקת הסיוע"

"תיק 4000 – הרשעה בטוחה": תמלילי הדיונים בתיקי רה"מ נחשפים

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: אייל טואג

לפני כשלושה שבועות התקיים השימוע הראשון בתיק 4000: זאביק רובינשטיין, החשוד בתיווך לשוחד לכאורה בין נתניהו לאלוביץ'. "מר רובינשטיין ביקש לקיים את השימוע בעניינו במהירות האפשרית וללא דחוי, וזאת לנוכח העובדה כי למר רובינשטיין אין ולא היה כל קשר למיוחס בכתב החשדות", אמרה עורכת דינו, פנינת ינאי. "לא נוכל שלא לציין בהדגשה כי גם לאחר קבלת החומר וניתוח הראיות לעומק, ברור גם לנו כי שגגה אמיתית נפלה בעצם שרבובו של מר רובינשטיין לכתב חשדות זה".

בחודש שעבר, כזכור, ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת פורסמה בחדשות 13 עדותו של ניר חפץ, העד המרכזי בתיק, ובמסגרתה נטען כי נתניהו היה שותף בעריכת ריאיון עמו, שצולם בערב בחירות 2015 לאתר "וואלה" – ולבסוף נגנז, לכאורה בהוראת נתניהו.

איריס אלוביץ'
איריס אלוביץ' | צילום: חדשות 13

"נתניהו זעם על תוצאות הריאיון. הוא אמר לי לדרוש מאילן ומשאול שלא ישדרו את הריאיון – ואכן הוא לא שודר", אמר חפץ בעדותו. "נתניהו ואני ערכנו אותו. זאת הייתה הזיה שראש ממשלה יושב איתי על דבר כזה. אחרי זה העברתי את הריאיון הערוך לאילן ישועה".

חפץ התייחס גם לנושא עסקת השוחד לכאורה, שכללה על פי כתב החשדות סיקור אוהד תמורת הקלות רגולטוריות. לטענתו, ב-2014 קיימו נתניהו ושאול אלוביץ' פגישה חשאית בנושא. "הוא אמר לי לקבוע אותה מעכשיו לעכשיו ולא רצה שאף אחד יידע מזה. נתניהו לא רצה שאף אחד יידע ששאול שם, ולא רצה שיידע שהוא מדבר איתו על העסקה".

ניר חפץ, יועץ תקשורת ומאנשי אמונו של נתניהו
ניר חפץ, יועץ תקשורת ומאנשי אמונו של נתניהו | צילום: חדשות עשר

בחודש יוני פורסם כי עד מרכזי בתיק העיד במשטרה שרעיית ראש הממשלה איימה על איריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בבזק, ב"הפסקת הסיוע" אם הפרסומים השליליים באתר וואלה! יימשכו. לדברי העד: "שרה נתניהו עדכנה אותי בזמן אמת ששוחחה עם איריס אלוביץ סמוך לעיסקת בזק-יס, וצעקה עליה: 'ככל שהפרסומים השליליים באתר יימשכו ולא תסייעו בהפסקתם יפסיקו לעזור לכם'". במשטרה ובפרקליטות מאמינים לעדותו של העד, ועניין זה מהווה את אחת מהראיות המרכזיות בתיק.

עוד בתיק 4000, בסביבת נתניהו רוצים לגייס סיוע לצוות ההגנה שלו לקראת השימוע. שני השמות העיקריים שעלו הם עורכי הדין בועז בנצור ודרור מתתיהו, מבכירי עורכי הדין העוסקים בתחום הצווארון הלבן. עו"ד בנצור אף שימש כעבר כפרקליטו של ארנון מילצ'ן.