סער נגד נתניהו: "אין ניסיון להפיכה שלטונית; קורא לפריימריז"

בכיר הליכוד תקף את ראש הממשלה לאחר ההחלטה להגיש כתבי אישום נגדו, והצהיר כי "לדבר על החלטת היועמ"ש כהפיכה שלטונית - לא נכון ולא אחראי". עוד טען כי לא תצליח לקום ממשלה תחת נתניהו

זמן צפייה: 01:03

בכיר הליכוד גדעון סער תקף אמש (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ההודעה על הגשת כתבי אישום נגדו. בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, הצהיר סער כי "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כהפיכה שלטונית - זה לא נכון, לא אחראי וכפירה בעיקר הממלכתיות".

סער קרא לנתניהו לפנות את הזירה ולקיים פריימריז במפלגה, מכיוון שלדבריו תחתיו לא ניתן יהיה להקים ממשלה - והליכוד יאבד את השלטון. "הבעיה אינה משפטית אלא פוליטית: פעם אחר פעם, רה"מ נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה".

עוד בחדשות 13:

מתווה גנץ לאחדות: "אכהן ראשון, נתניהו יוכל לשוב – אם יזוכה"

בעקבות החלטת היועמ"ש: הפגנות תמיכה בנתניהו – ונגדו

מירי רגב על החלטת היועמ"ש: "נעשה לראש הממשלה עוול גדול"

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס

לדבריו, "נתניהו קיבל גיבוי מוחלט מכל אחד מאיתנו, גם במערכות הבחירות וגם במהלכים – חלקם שגויים לחלוטין, כמו המהלך לפיזור הכנסת הקודמת. נניח שהולכים לבחירות שלישיות, שנתניהו עצמו הגדיר אותן 'טירוף מערכות' – אף אחד לא חושב שאחרי בחירות שלישיות, רביעיות, חמישיות או שישיות הוא יצליח להרכיב ממשלה".

"יש רק דרך אחת להציל את המדינה ולהבטיח את שלטון הליכוד", סיכם סער. "אם נלך לפריימריז בזק בתוך 21 הימים הללו".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים: "יו"ר הליכוד הוא ראש הממשלה נתניהו שהביא לליכוד 32 מנדטים בפתק מחל עליו נכתב 'הליכוד בראשות נתניהו'. מצער לראות שבזמן שראש הממשלה נתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".

מירי רגב
מירי רגב | צילום: חדשות 13

בתוך כך, שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה בריאיון ל"מטה המרכזי" עם אילה חסון להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ואמרה כי "ההחלטה לא הפתיעה אותנו - זה היה ברור עם הלחץ של התקשורת והשמאל. נעשה לראש הממשלה עוול גדול".

"יש רדיפה ואובססיה נגד נתניהו. עד שהעם יחליט אחרת בבחירות - הוא ראש הממשלה. זה לא הוגן שאם לא מצליחים להחליף את ראש הממשלה בקלפי - מנסים לעשות את זה בדרך משפטית", המשיכה רגב. "יש תחושה שלא מיצו את הדין בצורה ראויה, החלטת היועץ לא משנה דבר, בסוף יש בית משפט".

רגב התייחסה לנאום נתניהו לאחר הודעת מנדלבליט על החלטות. לטענת השרה, "ראו שנתניהו דיבר מדם ליבו, זה היה מאוד אותנטי. החוקרים והפרקליטות מעל החוק? יש כאן אכיפה בררנית נגד נתניהו וניסיון להפיל אותו".

כמו כן, רגב גם התייחסה לקיום פריימריז לראשות מפלגת הליכוד, על כך אמרה כי "גדעון סער יכול להתמודד אחרי שהכנסת תתחיל לעבוד. אם באף מפלגה אין פריימריז, למה שבליכוד יהיה? רוצים להחליש את הליכוד מבפנים".