ועדת ההיתרים: אם לא נקבל המידע שביקשנו - לא נדון בבקשת רה"מ

הוועדה האמונה על אישור מימון הוצאותיו המשפטיות של נתניהו הבהירה כי לא תתכנס עד שלא יימסרו לידיה הפרטים. מבקר המדינה, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, סבור כי יש לקיים הדיון ללא תנאים

שלום ברנר, בנימין נתניה
שלום ברנר, בנימין נתניה | צילום: סער יעקב, רויטרס

ועדת ההיתרים הבהירה היום (שני) כי לא תקיים דיון נוסף בבקשת ראש הממשלה נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות, אם לא יימסרו לידיה תיק ההון של נתניהו ופירוט קשריו עם התורמים, כפי שביקשה. בניגוד לעמדת חברי הוועדה, וכפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, מבקר המדינה יוסף שפירא סבור כי על חברי הוועדה לקיים דיון בבקשה ללא תנאים.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס לטענת פרקליטי נתניהו, לפיה עליו להתערב בשאלת המימון המשפטי של ראש הממשלה, וכתב כי בשל היות נתניהו חבר בממשלה - עליו לפנות לוועדה, כפי שמכתיבים כללי ועדת אשר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כדי לא לחשוף את פרטי תיק ההון: רה"מ ויתר על מימון מבן דודו

ועדת ההיתרים לנתניהו: פרט על יחסיך הכלכליים עם בן דודך

שלום ברנר
שלום ברנר | צילום: SA'AR YA'ACOV

לפני כשבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי נתניהו ויתר על מימון הוצאותיו המשפטיות על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, כדי לא לחשוף בפני ועדת ההיתרים את פרטי תיק ההון שלו, כפי שהתבקש. עורך דינו של נתניהו, נבות תל צור, הודיע לוועדת ההיתרים כי הוא מבקש לבטל את התרומה של מיליקובסקי, וציין כי ייתכן ויימצא תורם אחר במקומו. תל צור התייחס לתנאים שהציבו בוועדה ואומר כי לפגישה האפשרית בין הצדדים לא יהיו תנאים מוקדמים. בכל מקרה, הצהיר תל צור, נתניהו מסרב לחשוף בפני הוועדה את הצהרת ההון שלו.

במכתב ששיגר פרקליטו של נתניהו לחברי ועדת ההיתרים נכתב: "הדיון הוא לא בגלל הרצון הטוב של הוועדה אלא מתבקש מהמלצת בית המשפט העליון. ראוי היה שיתקיים דיון בעל פה כפי שסבר וסובר המבקר. אנו מבקשים להימנע מהצבת תנאים מוקדמים לדיון החוזר. במסגרת הפגישה שתתקיים נתייחס גם להסתייגות ראש הממשלה בהצהרת הון גורפת בארץ ובחו"ל. אין מקום להתנות את הדיון בתנאים מוקדמים. אנו מתכוונים להודיע על תיקון הבקשה כך שלא תתייחס לבן הדוד מיליקובסקי ותחתיו אפשר שיוצג בפני הוועדה לצידו של מר ספנסר פרטרידג' תורם נוסף אחר. אנו מבקשים להחיש את הדיון, וזאת נוכח לוח הזמנים לקיום השימוע".

רה"מ נתניהו ובן דוד נתן מיליקובסקי
רה"מ נתניהו ובן דוד נתן מיליקובסקי | צילום: רויטרס

כזכור, ועדת ההיתרים התנתה את הדיון החוזר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה למימון הוצאותיו המשפטיות על ידי מקורביו, בכך שיפרט בפניה את יחסיו האישיים והעסקיים עם בן דודו נתן מיליקובסקי ועם מקורבים נוספים - כך פורסם לראשונה בחדשות 13 לפני כחודש.

במכתב שנשלח לנתניהו מהוועדה לפני כמה ימים נכתב: "אנו מבקשים פירוט של ההון האישי ושל הנכסים וכן של קשריך עם בן דודך נתן מיליקובסקי ועם ספנסר פרטרידג'. רק לאחר שהמידע שימסור מר נתניהו יניח את דעתנו, אפשר יהיה לקבוע דיון".