לאחר העימותים אמש: מאות הפגינו סמוך לבית היועמ"ש

המפגינים הגיעו לכיכר גורן בפ"ת בעקבות המעצרים האלימים שביצעה המשטרה במחאה על השחיתות השלטונית. אהוד ברק הגיע להזדהות: "מדובר בביזיון" • תיעוד: מחאה בדרכו של מנדלבליט לבית הכנסת

זמן צפייה: 05:32

כ-450 איש הפגינו הערב (שבת) בכיכר גורן בפתח תקווה, באזור ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לאחר שבמהלך ההפגנה השבועית אתמול נגד השחיתות השלטונית התפתחו עימותים בין המפגינים והשוטרים ונעצרו שבעה מהם. המפגינים הפנו אצבע מאשימה כלפי המשטרה, בטענה שהמעצרים אתמול היו מעצרי שווא כתוצאה מאכיפה בררנית. כוחות המשטרה הכילו את האירוע. אהוד ברק, מראש המחנה הדמוקרטי, סיפר לחדשות 13 שהגיע כדי להביע עמם הזדהות.

"אני פה כדי לוודא שהביזיון שהיה פה אתמול בלילה לא יחזור לעצמו", אמר ברק. "הבית של היועמ"ש נמצא 400 מטר מפה, הוא לא יכול לשמוע שום דבר, וכל האגדות על הפרות סדר הן הטייה. אתמול היו פה כמה סבים וסבתות שגמרו כשהם נגררים על הרצפה. זה ביזיון אדיר. אני לא בא להכריע פה בגורלו של היועמ"ש, אבל העובדה שמשטרת ישראל צריכה להגן על מסלול הליכתו לבית הכנסת מפני אנשים שיעמדו בצד השני של הכביש, זה לא סיבה להטריד אזרחים שותקים, מכבדים ומכובדים".

הפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה
הפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה | צילום: החדשות 13

לפני כשבוע ביום שישי הגיעו המפגינים גם לציר הליכתו של מנדלבליט לבית הכנסת. חלק מהקריאות שנשמעו שם היו מכוערות במיוחד, בהן "אתם תגמרו כמו נבלים ברשות התורה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-law-20190818-0903' autoplay='0' credit='' desc='המפגינים הגיעו לציר הליכתו של מנדלבליט לבית הכנסת' kid='1_k1g12qbx' duration='264'']

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב להפגנה: "החופש להפגין, ככל חירות במדינה דמוקרטית, הוא מוגבל. הכללים שקבעה המשטרה להפגנות ליד בית היועמ"ש -מאוזנים". לדבריו, "גם לאיש ציבור יש משפחה, שכנים ושגרת חיים שזכותו לנהל. חשוב לכם להפגין מול איש ציבור? עשו זאת מול משרדו. עזבו את המשפחות והשכנים".

כאמור, אתמול, בשבוע ה-141 למחאה נגד השחיתות השלטונית הנערכת בסמוך לביתו של מנדלבליט, נעצרו שבעה מפגינים, לאחר שלטענת המשטרה הפרו את ההנחיות לפיהן תוגבל לאזור הכיכר בלבד. בשלב מסוים החלה קבוצת מפגינים ללכת לכיוון בית הכנסת, וכשנתקלו בשוטרים טענו שהם הולכים למסיבה אצל אחת הפעילות. המפגינים עוכבו לחקירה לאחר שאחד השוטרים הבחין על בכיתוב חולצתה של שמחה ליטמן, אחת המפגינות.

מיד לאחר מכן התפתחו עימותים במקום, וכמה מהמפגינים שסירבו לתלוות לשוטרים נעצרו. המפגינים האחרים שהגיעו לתחנת המשטרה כדי למחות על המעצרים נדרשו להתפזר כעבור שעה, וכשסירבו, החלה המשטרה לבצע מעצרים נוספים. רובם שוחררו במהלך הלילה.

עימותים בהפגנה בסמוך לביתו של מנדלבליט | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה תאפשר את חופש הבטוי והמחאה אך לא תתיר הפרה של החוק, הפרת הסדר הציבורי והפרעת השוטרים במילוי תפקידם".