חקירת הטרדת העד: "המשטרה אסרה על יועצי רה"מ לשוחח עימו"

פרסום ראשון: בליכוד טוענים שהחוקרים דרשו מיונתן אוריך ומטופז לוק לא לקיים שיחות עם נתניהו. עם זאת, מהמשטרה נמסר שהאיסור מתייחס רק לנושאי החקירה. בפועל, השניים הורחקו מהלשכה בשלב זה

זמן צפייה: 00:51

כוורת רה"מ בחקירה: במסגרת חקירת החשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, טענו בליכוד כי המשטרה החליטה לאסור על יועצי התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליצור עימו קשר - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13. עם זאת, מהמשטרה נמסר כי האיסור נוגע רק לשיחות הקשורות לחקירה ולא לכלל השיחות ביניהם.

האיסור המשטרתי לכאורה נוגע לדוברו של נתניהו, יונתן אוריך, ולאחראי הניו מדיה שלו, טופז לוק. בפועל, השניים הורחקו מעבודת הלשכה בשלב זה, ככל הנראה בגלל האיסור המשטרתי, זאת לטענת בכירים במפלגת השלטון.

כתבות נוספות בנושא >>

גרסת דוברו של רה"מ בחקירה: "לא הייתה כוונה להטריד את פילבר"

בעל הרכב שהשמיע מסרים ליד בית פילבר: "גורם אנונימי פנה אליי"

החשד להטרדת עד המדינה: החקירה נפתחה עקב פניית פילבר למשטרה

יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן
יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן | צילום: חדשות 13

במקביל, פנתה המשטרה לבית המשפט בבקשה ששופט יעיין בתוכן הטלפונים הניידים של אוריך ודובר משפחת נתניהו עופר גולן. המשטרה ביקשה שהדיון בנושא יתנהל במעמד צד אחד, אך בית המשפט קבע שהדיון מחר יתקיים במעמד שני הצדדים.

בתוך כך, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס בטקס חנוכת תחנת משטרה בטמרה לחקירת יועצי ראש הממשלה: "לגבי החוק נגד הטרדת עד, ספק רב בעיניי אם המחוקק התכוון למחאה פומבית שגלויה לעיני כל, מחאה שדומה לשיח ולביקורות שברשתות החברתיות".

ארדן הלין על כך שהדלפות אינן נחקרות למרות פניות רבות שלו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "אינני קובע את מקור ההדלפות: הפרקליטות, המשטרה או עורכי הדין, אך זה לא נחקר". בסיום נאומו כינה השר את המחאה מול ביתו של פילבר "מחאה שולית" ואמר שהיא נחקרת פלילית באמצעים פולשניים. "על גורמי אכיפת החוק להסביר לציבור את שיקול דעתם בהפעלת הכוח, וחובתם לפרט את שיקול הדעת כדי שאמון הציבור לא ייפגע".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191029-1742' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של השר גלעד ארדן' kid='1_chkpx38p' duration='129'']

גרסתו של אוריך במשטרה - והמתקפה של נתניהו:

אתמול נחקרו אוריך וגולן במשטרה וקשרו עצמם לאירוע הטרדת עד המדינה, שלמה פילבר. בחדשות 13 פורסמה אמש גרסתו של אוריך במשטרה: "כל הסרטון היה חלק מהרעיון של הקמפיין, כל הכוונה הייתה תקשורתית, כלומר לפרסם את זה בתקשורת סביב קמפיין הליכוד", אמר אוריך בחקירתו. "לא הייתה שום כוונה להטריד את פילבר או להשפיע עליו". לדבריו, הוא אינו יודע מי עמד מאחורי תכנון האירוע, וראש הממשלה נתניהו לא היה מודע אליו.

במקביל לפרסום הגרסה התייחס נתניהו התייחס לחקירת שני דובריו. "החרמת הטלפונים של יועצי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כזכור, בתחילת השבוע פורסם בחדשות 13 כי המשטרה פתחה בחקירה נגד בכירים במטה הבחירות של מפלגת הליכוד בחשד שהטרידו את עד המדינה בתיק 4000 ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר. במערכת אכיפת החוק רואים את העניין בחומרה ואף כינו את המעשים "פעילות עבריינית מאפיונרית". לטענתן, השניים עברו עבירה שעונשה הוא עד שלוש שנות מאסר.

על פי החשד, השניים דאגו לכך שישלחו רכב של חסידות ברסלב לביתו של פילבר, וישמיעו מתחתיו כינויי גנאי. בשבועות האחרונים החלה בדיקה חשאית של המשטרה, שהפכה לחקירה באזהרה, כאמור, בימים האחרונים.