הליכוד הגישה תלונה נגד אהוד ברק: "שיבש הליכי משפט בתיק 2000"

המפלגה התלוננה במשטרה על דברי ראש הממשלה לשעבר, שהגיב לפרסום בחדשות 13 כי היועמ"ש נוטה שלא להגיש כתב אישום נגד נתניהו בפרשה, וכתב: "מנדלבליט – נא להתעשת"

בחירות בצל חקירות: מפלגת הליכוד הגישה אמש (שבת) תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בטענה כי שיבש הליכי משפט בתיק 2000. זאת, לאחר שברק התייחס לפרסום בחדשות 13 כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נוטה שלא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בפרשה, ותקף אותו על כך.

בתגובה, צייץ ברק בחשבון הטוויטר שלו כי "הליכוד לא מזיז לי שערה אחת על הזקן. אנשים קטנים, קפוצי ישבן, שמפחדים מיום הדין הקרב. אם יידרש אגיש עם שובי ארצה תלונה נגד נתניהו שאיים על היועמ״ש וקודם על המפכ״ל והחוקרים. שקד שאיימה על העליון. וכלבלביו שאיימו עלינו ב׳מליונים שלא ישלימו עם כתב אישום׳. מושחתים הביתה".

הלילה, כאמור, כתב ברק כי "אם מנדלבליט ינסה לסגור את תיק 2000 בניגוד להמלצת כל אנשי הפרקליטות וכל חוקרי המשטרה, חוץ מנזרי ואייסמן, תהיה לפנינו ראיה חזקה להיעדר קיצוני של ניקיון דעת". "אם בג"ץ לא יתערב, תידרש ועדת חקירה ממלכתית", הוסיף ברק. "אדם לא ראוי. הוא כבר מרח כך את תיקי המעונות. חרפה וביזיון. מנדלבליט - נא להתעשת!".

ביום שישי, פורסם בחדשות 13 כי מנדלבליט נוטה לא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בתיק 2000. אף כי עשוי לחול שינוי בהחלטה ברגע האחרון, נכון לעכשיו, ובניגוד לכל עמדת בכירי משרד המשפטים, זו ההחלטה שצפויה להתקבל.

מנדלבליט צפוי לפרסם את החלטתו בכל תיקי נתניהו בסוף השבוע הבא. בתיק 4000 נתניהו יואשם ככל הנראה בעבירת שוחד, כפוף לשימוע. ואילו בתיק 1000 יוגש כתב אישום נגד נתניהו בגין מרמה והפרת אמונים, כפוף לשימוע. בתיק 2000, כל בכירי משרד המשפטים למעט המשנה ליועמ"ש רז נזרי חושבים שצריך להגיש כתב אישום, אך מנדלבליט עדיין מתלבט.

בין תיק 2000 לתיק 4000 יש חוט מקשר: לפי הראיות, יש פער של ימים ספורים בלבד בין שיחות נתניהו עם נוני מוזס לבין ההחלטות הרגולטוריות, או הבקשות משאול אלוביץ'. בכיר בפרקליטות אמר לחדשות 13 שנתניהו נכנס לאובססיה של תקשורת - וזה בדיוק הסוגיות שעומדות במרכז תיקים 2000 ו-4000. נוסף על כך, בפרקליטות חושבים שאם מנדלבליט יגיש כתב אישום בתיק 2000 זה יוביל להחלשה של תיק 4000, ומכאן נובעת ההתלבטות של מנדלבליט.

לא ברור עדיין אם מנדלבליט יכנס מסיבת עיתונאים כדי להודעה על הגשת כתב האישום, אבל נתניהו יודע בשלב זה שהבחירות הן קריטיות עבורו. לנתניהו ברור שהגעה לבחירות מעמדת כוח מול היועמ"ש, בתור ראש ממשלה, כשהוא יכול לדבר איתו על עסקה כזו או אחרת - זה סיפור אחר לגמרי מהגעה לאותו מעמד ללא התואר - ראש הממשלה.

כאמור, תיק 2000 עוסק בתיאום מהלכים לכאורה שבוצע בין נתניהו למוזס בנוגע לסיקור העיתון את מהלכי נתניהו באופן חיובי, והגבלות על העיתון המתחרה "ישראל היום", שבעליו נחשב למקורבו של רה"מ.

עם פתיחת הדיונים בתיק, בתחילת חודש ינואר, דווח בחדשות 13 כי גורמים בכירים במשרד המשפטים שינו את עמדתם לגבי התיק והגיעו למסקנה כי מדובר בתיק שוחד. זאת לאחר שהיו חלוקים בדעתם בשבועות שקדמו לכך. ארבעה מתוך שישה מבכירי הפרקליטות הודיעו כי הם בעד הגשת כתב אישום על שוחד. התומכים בהגשת כתב האישום היו פרקליט המדינה שי ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, מומי לבמרגר המשנה ליועמ"ש ועמית מררי, גם היא המשנה ליועמ"ש; שניים התנגדו למהלך: המשנה ליועמ"ש שי ניזרי ופרקליט מחוז חיפה עמית אייסמן.