היועמ"ש: "אין שחר לטענות כי הופעלו לחצים על עדים בתיקי רה"מ"

מנדלבליט הבהיר שלא הופעל לחץ על עדי מדינה למסור גרסאות שקריות ושלל את הפרסום שאור אלוביץ' נשלח ע"י המשטרה להשפיע על אביו שאול להחליף עו"ד. נתניהו: "רק עכשיו נזכר לצאת נגד הדלפות?"

זמן צפייה: 01:26

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (שלישי) לפרסומים שונים בדבר תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולשלל את הטענות שעלו כי הופעלו לחצים על עדי מדינה שימסרו גרסאות שאינן אמת וכי אור אלוביץ', בנו של שאול אלוביץ', נשלח על ידי המשטרה להשפיע על אביו להחליף עורך דין.

במתכב ששלח ליו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, מנדלבליט התייחס לפרסום בדבר הטענות כי חוקרי משטרה ורשות ניירות ערך הפעילו על עדים, בעודם חשודים, לחץ פסול בניסיון לגורם להם להגיד דברים שאינם אמת. לטענת היועמ"ש, "אין שחר לטענות. נחה דעתי כי חוקרי המשטרה הבהירו היטב לעדי המדינה, ובמספר הזדמנויות, כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עדות שלדון אדלסון: "שרה משוגעת לגמרי, כפייתית למראה שלה"

למרות שלילת החשד לפלילים: היועמ"ש הורה על בדיקת החברה של גנץ

הסכם ההלוואה של רה"מ: יקבל 2 מיליון שקל – ויחזיר אחרי 5 שנים

נתניהו ויעץ התקשורת ניר חפץ
נתניהו ויעץ התקשורת ניר חפץ | צילום: חדשות עשר

באשר לטענה כי אור אלוביץ' נשלח להשפיע על אביו, שאול אלוביץ', להחליף עורך דין, כתב מנדלבליט כי "טענה זו התבססה על ציטוט מהקלטה שבוצעה לאור אלוביץ' ולאביו במהלך החקירה. אלא שמדובר בציטוט מקוטע שלא משקף נאמנה את פני הדברים. קריאה של כלל חומרי החקירה הרלוונטיים מובילה לתמונה שונה לגמרי".

לבסוף הוסיף מנדלבליט כי "עם זאת יודגש כי ככל שיימצא שבמסגרת הטיפול בתיקים אלה בוצעה פעולה לא כשורה, הדבר יבחן ויטופל כנדרש. עוד אוסיף כי כל טענה שיבקשו עורכי דין של ראש הממשלה לטעון, לרבות טענות אודות התנהלות החקירה, תשמע בלב פתוח ובנפש חפצה בהליכי השימוע ותיבחן בכובד ראש כמקובל".

חפץ ואלוביץ'
חפץ ואלוביץ' | צילום: ללא קרדיט

מטעם פרקליטי ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "הפרסומים האחרונים בתקשורת הם רק קצה הקרחון. חומר החקירה המלא חושף הפעלת לחץ אלים וחסר תקדים כלפי עדי מדינה ובני משפחותיהם. מתברר שאיימו על עדי מדינה שהמשפחה שלהם תתפרק ולחצו עליהם להחליף את עורכי הדין שלהם. הודעת היועמ"ש עומדת בסתירה גמורה לעדויות המפורשות בעניינים אלה. כשהאמת תתברר, מי יתן את הדין? היועץ ציין בתגובתו שיש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה, אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה. במשך שלוש שנים, ערב ערב, מפרסמים הדלפות לא חוקיות וחלקיות נגד ראש הממשלה נתניהו - ורק עכשיו נזכר היועמ״ש לצאת נגד הדלפות?".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועמ''ש אביחי מנדלבליט | צילום: ארן דולב

ביום רביעי שעבר פורסם בחדשות 13 כי ניר חפץ, עד המדינה שהיה אחד האנשים הקרובים ביותר למשפחת נתניהו, העיד בחקירה כי רעייתו ובנו של ראש הממשלה, שרה ויאיר, הזמינו אותו לפגישה שבה ניסו, לכאורה, לשבש את החקירה בתיק 4000.

חפץ אמר לחוקרים כי "במחצית 2017 שרה ויאיר זימנו אותי בדחיפות לבלפור בלחץ גדול. יאיר היה ממש בסטרס, ממש על סף רעד. הם ביקשו ממני לצאת בדחיפות לאיריס אלוביץ', ולדאוג שהיא מוחקת את כל ההתכתבויות ביניהם. לעמוד לידה ולוודא שהיא מוחקת את כל ההתכתבויות ביניהם".

נגד שרה ויאיר נתניהו לא הוגש כתב אישום בגין שיבוש הליכי חקירה, אבל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכל הבכירים בפרקליטות, סברו שהעדות של חפץ בעניין זה היא אמינה. הבעיה היא שלא קיימת עדות מסייעת, ונוסף לכך ישנה בעיה להגיש כתב אישום אך ורק על שיבוש הליכי משפט.