תמלולי ניר חפץ: משימת הדוברים - "לתקן את העוול שנגרם לשרה נתניהו"

עד המדינה, ואחד המקורבים לנתניהו בעבר, תיאר ברענון בפרקליטות את ניסיונות בני המשפחה לשלוט לכאורה במינויים באתרי החדשות. לדבריו, רה"מ לשעבר הוא זה שיזם את ההתקפות על מני נפתלי

זמן צפייה: 03:05

ביום שלישי הקרוב יגיע משפט נתניהו לשיא נוסף, כאשר עד המדינה ניר חפץ, מי שבעבר נחשב לאחד האנשים הקרובים למשפחת נתניהו, יעלה להעיד. רגע לפני עדותו, הגיע חפץ לרענון במשרדי הפרקליטות, והערב (חמישי) חשפנו את תמלוליו במהדורה המרכזית.

"שרה נתניהו לקחה חלק בתהליך בחירת מועמדים למשרות דוברות בלשכת נתניהו", אמר חפץ בהתייחס לקשר של נתניהו ל"וואלה", ולאובססיה התקשורתית של הזוג, "המסר שהועבר לדוברים היה שחלק ממשימתם הוא לתקן עוול היסטורי שנגרם לשרה נתניהו בשל תפקידו הציבורי של בעלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחותה של הישראלית שעצורה בטורקיה: "אנחנו תחת אימה – נצא לשם הלילה"

בנט קרא לחסן את הילדים: "אין סיבה להשאיר אותם חסרי הגנה"

בעקבות התחקיר: הבכיר מסורוקה ייחקר בחשד שתקף מינית סטודנטית

"נתניהו ידע שחלק מסגל לשכתו, וכן דוברים המועסקים על ידי הליכוד, דוגמת יונתן אוריך וטופז לוק, מוקצים לצורך משימות דוברות הנוגעים לרעייתו", הוסיף חפץ, והתייחס גם להתקפות על מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, ששיאן היה בפברואר 2015, "הוא אחד הגורמים המרכזיים למה שהתרחש שם". חפץ סיפר כי נתניהו יזם את כל המתקפות על טוהר המידות של נפתלי, ורעייתו אף הייתה מעורבת בכך.

ניר חפץ ושרה נתניהו
ניר חפץ ושרה נתניהו

גם דאגתו של נתניהו לערוץ 20, כפי שחשף ספי עובדיה בחדשות 13 לפני כשנתיים, עלתה בעדות. על מעורבות בנו של ראש הממשלה לשעבר, יאיר נתניהו, בבחירת כתבים לערוץ 20, אמר חפץ: "לאור טענות יאיר בפני נתניהו ושרה לגבי אופן הסיקור של נתניהו ב"וואלה", חשיבות "וואלה" עלתה שוב בעיני נתניהו, ויאיר שם את "וואלה" שוב על השולחן".

חפץ סיפר כי יאיר העביר לו רשימה של כתבים שערוץ 20 צריך לגייס לטענתו, והוסיף שלאחר שהדרישה לא בוצעה יאיר נפגש עם נציגי הנהלת הערוץ. חפץ אף חשף שיחה פנימית שהתנהלה בינו לבין נתניהו ורעייתו, בדבר המינוי של ערן טיפנברון לתפקיד עורך "וואלה". "שרה הסכימה רק אם טיפנברון יכתוב טורים נגד נוני מוזס, כדי שיהיה שרוף אצלו".

בעניין תרגילי החקירה שנעשו לו, אמר חפץ, כפי שפורסם בעיתון הארץ, כי בכוונתו לתבוע את המדינה, אולם המפגש שנערך לו עם הגורם המקורב לא היווה שיקול בעניין החתימה על ההסכם. ביום שלישי הקרוב, כאמור, יעלה חפץ להעיד בבית המשפט, כאשר לפי שעה נתניהו חייב להתייצב לעדות.