משרד המשפטים: בוחנים בכובד ראש טענות על אופן גביית עדות חפץ

דובר המשרד התייחס להליך המתנהל לקראת הכרעה בתיק 4000, וטען שאם יימצא שבוצע דבר לא כשורה - הוא יטופל. "יש להבחין בין הטענות על דברי עדי מדינה, ואלו הנוגעות לפעולות לא תקינות בחקירה"

זמן צפייה: 01:13

דובר משרד המשפטים התייחס היום (שלישי) להליך המתנהל כעת לקראת הכרעה בתיק 4000, והצהיר כי "נבחנות בכובד ראש טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של ניר חפץ", זאת ברקע פרסום תמלילי חקירת עד המדינה בחדשות 12.

"כידוע, לפני כחודש התקיים הליך שימוע לראש הממשלה. במסגרת זו נטענו על ידי באי כוחו אותן טענות שמובאות כעת בפרסומים שונים בנוגע לניר חפץ", מסר הדובר. "בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע לצורך קבלת החלטה סופית, ובתוכן טענות אלה".

דובר המשרד הדגיש כי "הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה. יש להבחין בין בחינת הטענות הקשורות לעדי מדינה בכל הנוגע לאמירת אמת על ידם, לבין הטענות לפעולות לא תקינות במהלך החקירה. לכן, לצד הדברים האמורים, הובהר במכתב כי ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש".

עוד בחדשות 13:

בתום הדיונים בתיק 1000 מסתמן: רה"מ יואשם במרמה והפרת אמונים

נתניהו על חקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"

ברקע יוזמת דרעי: מתי נערכו בחירות ישירות – ומדוע בוטלו?

ניר חפץ בשני דיוני הארכת מעצר בבית המשפט
ניר חפץ בשני דיוני הארכת מעצר בבית המשפט | צילום: ללא קרדיט

כאמור, לפני כחודש נערך שימוע ראש הממשלה, שנפתח ביומיים של דיונים מרתוניים על תיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה ובו משמש חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה, עד מדינה.

במהלך השימוע טענו עורכי הדין של רה"מ כי "אם נתניהו קיבל סיקור חיובי, מה שלא קרה, לא הייתה לו כוונה או מודעות". בתום השימוע שעסק בתיק, מסרו גורמים בפרקליטות לחדשות 13 כי דברי עורכי הדין של נתניהו לא הצליחו לשכנע אותם שאין עבירת שוחד בהתנהלותו. עם זאת, הוסיפו כי הדיונים היו ענייניים וטובים על אף שלא הצליחו להפריך את החשדות לקבלת שוחד מצד נתניהו. הדעה הרווחת בפרקליטות הייתה שהתיק יסתיים בכך שנתניהו יואשם בשוחד - האפשרות הסבירה יותר, ככל הנראה - או שהוא ייגנז.

לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי בפרקליטות מיסוי וכלכלה מתגבשת חוות דעת לקראת ההכרעה בתיקים, ומסתמן כי תמליץ על הגשת כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000 - כפי שהופיע בכתב החשדות.