פרקליטי נתניהו הגיעו ליום השימוע השני: "נציג ראיות חדשות"

במקביל להשבעת הכנסת והניסיונות להרכבת ממשלה, תימשך היום השמעת טיעוני ראש הממשלה בפרשת בזק-וואלה, לאחר שהדיונים אתמול נערכו יותר מ-11 שעות. "יש קשב רב בלשכת היועץ"

זמן צפייה: 05:23

פרקליטיו של ראש הממשלה הגיעו הבוקר (חמישי) למשרדו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ליום השני לשימוע בתיק 4000 - וזאת בזמן שנתניהו נמצא בהשבעת הכנסת ה-22 במשכן שבירושלים. אתמול נערך היום הראשון לדיונים, והוא נמשך יותר מ-11 שעות. ביום ראשון ושני ידונו בתיקים 1000 ו-2000.

בטרם נכנס לדיון, אמר עורך הדין יוסי אשכנזי: "דנו אתמול בתיק 4000 בערך 11 שעות, אנחנו ממשיכים היום את הטיעון. יש קשב רב בלשכת היועץ, בדיוק כמו שצריך להיות בשימוע, אני מאמין שנצטרך את כל היום הזה כדי לסיים את הטיעונים שלנו בתיק ונמשיך שבוע הבא לתיקים".

עורך הדין עמית חדד הוסיף: "אתמול הצגנו את מחצית הטענות שלנו בתיק 4000. אני חושב שהטענות נשמעו, הן טענות נכונות וטובות. הן מפתיעות, יש ראיות חדשות, יש הסבר אחר לכל מה שנטען בכתב החשדות, היום אנחנו נמשיך בתקווה שנצליח לשכנע, אנחנו בטוחים שבסופו של יום כשנסיים את ארבעת הימים האלו התיקים האלו חייבים להיסגר, והם ייסגרו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מנדלבליט נעתר לבקשת נתניהו – ויקיים ארבעה ימי שימוע

פרקליטה של שרה נתניהו ביקש לזמן לעדות את יועמ"שית משרד רה"מ

החל השימוע לנתניהו; פרקליטו: "הסדר טיעון – לא על הפרק"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191003-0959' autoplay='0' credit='' desc='עורכי דינו של נתניהו מגיעים למשרד היועמ"ש' kid='1_y13rz9do' duration='42'']

בשימוע אתמול טענו עורכי דינו של נתניהו כי "אם נתניהו קיבל סיקור חיובי, מה שלא קרה, לא הייתה לו כוונה או מודעות". טענותיהם של הפרקליטים מתייחסות בעיקר לעניין הכוונה והם טוענים בנוסף כי "אי אפשר ללכת במנהרת הזמן חמש שנים אחורה ולהגיד שעבר עבירה תקדימית".

עוד טענה שמעלים עורכי הדין היא שאחד העדים המרכזיים בתיק טען בעדותו ש-90% מבקשות נתניהו לסיקור כזה או אחר התמוססו - ולכן אין פה עניין מבחינתם של תן וקח. הטענה השלישית שהם מעלים היא שאבי ברגר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת בתקופתו של השר ארדן ואח"כ בתקופת נתניהו - ופוטר על ידי נתניהו בכלל לא התנגד לעסקת בזק-yes אלא לא אישר אותה בגלל שרצה שיהיה לו "נשק" נגד רפורמה טלפונית של בזק.

אלוביץ' ונתניהו
אלוביץ' ונתניהו | צילום: רויטרס

הפרקליטים טענו שלא ייתכן שנתניהו ביקש בפגישה עם פילבר למתן את הורדת מחירי האינטרנט והטלפון – כי המחירים היו מקובעים לארבע שנים בשבועיים האחרונים של כהונת ארדן. כמו כן הם טענו כי בעדות האחרונה של ניר חפץ, החוקרים ניסו לשתול לו את תאריך הפגישה עם אלוביץ' – פגישה דרמטית במסכת הראיות. עורכי הדין סבורים שאין בשום מקום ראיה ישירה ליסוד הנפשי של רה"מ – אין מסרון או מייל שמפליל אותו ישירות.

עוד נטען בשימוע כי לאחר הפגישה בין בני הזוג אלוביץ' לנתניהו בדצמבר 2012, שבה הפרקליטות טוענת כי "נזרעו זרעי השוחד" התגבשה רפורמת כחלון - שהייתה רעה לאלוביץ'. כמו כן, הם ציינו שמועצת הכבלים והלוויין אישרה את מיזוג בזק-יס בעקבות הפניות של מנכ"ל יס ולא בעקבות לחצי נתניהו.