בשל חשש מלחץ על העדים במשפט נתניהו: שונה הסדר שבו הם יופיעו

הפרקליטות הקדימה את מתן עדותם של עדי תביעה מרכזיים, בעקבות דאגה מלחצים שמופעלים עליהם. עד המדינה שלמה פילבר יצטרף לקבוצת העדים הראשונה, ואילו העוזרת של מילצ'ן תעיד ראשונה בתיק 1000

זמן צפייה: 01:21

בעקבות חשש  מלחץ על עדי תביעה מרכזיים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפרקליטות שינתה את סדר שבו הם יופיעו בפני בית המשפט - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. הפקליטות הקדימה את עדותם של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, העוזרת של איש העסקים ארנון מילצ'ן, הדס קליין, ואת עדותו מילצ'ן עצמו.

כעת, על פי סדר העדים המעודכן ששלחה הפרקליטות לצוותי ההגנה של הנאשמים, פילבר ימסור את עדותו באפריל יחד עם קבוצת העדים הראשונה, שבה נמצאים מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישוע ועד המדינה ניר חפץ שהיה בעבר יועץ של הזוג נתניהו. כמו כן, העדה הראשונה בקבוצת העדים השנייה תהיה קליין ואחריה יעיד מילצ'ן.

אילן ישועה, ניר חפץ, שלמה פילבר
אילן ישועה, ניר חפץ, שלמה פילבר | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי שלב ההוכחות במשפטו של נתניהו יחל אחרי הבחירות בתאריך 5 באפריל. הדיונים יתקיימו שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי. עוד קבעו השופטים כי נפל פגם בהתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כשנתן את אישורים לפעולות החקירה של התיקים. עם זאת, השופטים החליטו כי אין לבטל את האישומים.

הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן
הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן | צילום: חדשות 13

ארנון מילצ'ן
ארנון מילצ'ן | צילום: רויטרס

לפני כחודש התחדש משפטו של נתניהו, ובדיון ניתנה תשובתו לכתבי האישום נגדו. נתניהו עצמו הגיע לאולם בית המשפט, אך עזב כעבור זמן קצר. נוסף אליו הגיעו לדיון גם הנאשמים הנוספים בתיקים - מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ובעלי וואלה לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס. מחוץ לבית המשפט נערכה מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים נגד נתניהו.

בתחילת הדיון, שנפתח מאוחר מהצפוי בשל איחורו של מוזס, שאלה ראש הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן את הנאשמים את הם מאשרים את המענה לכתבי האישום, והם השיבו בחיוב. כעשרים דקות לאחר שהחל הדיון, קיבל ראש הממשלה פתק מצוות ההגנה שלו - ויצא מהאולם.