נתניהו תקף בחריפות את הפרקליטות: "ניסיון להפיכה שלטונית"

לאחר סגירת הדיון הראשון בשלב ההוכחות במשפטו, רה"מ יצא נגד פרקליטות המדינה, וטען כי פעלה בניגוד לחוק לאורך החקירות. "השימוש הפסול שלה בכוח שבידה - היא הפגיעה האמיתית בדמוקרטיה"

זמן צפייה: 03:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (שני) בחריפות את הפרקליטות ברקע פתיחת שלב ההוכחות במשפטו, ואמר כי "השימוש הפסול של הפרקליטות בכוח שבידם - היא הפגיעה האמיתית בדמוקרטיה". עוד אמר כי "הגעתי היום לבית המשפט כדי לשמוע את התובעת. לעומת זאת, בשימוע שלי, כשפרקליטיי הציגו את דברי ההגנה לטובתי - אותה תובעת אפילו לא טרחה להיות נוכחת. אין דבר שמוכיח יותר שהשימוע בענייני היה הצגה, משחק מכור מראש".

"שמעתי היום מילים גבוהות על 'שימוש פסול בכוח שלטוני' - איזו צביעות. הרי כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני הדורסני שבידי הפרקליטות", המשיך נתניהו. "הפרקליטות טייחה חקירות, ביצעה חיפושים בלתי חוקיים, שיפצה פרוטוקולים, שיחררה תמלילים, מחקה הקלטות, התעלמה מעדויות שלא תאמו את התזה הבסיסית שהיא המציאה, הדליפה הדלפות פליליות ומגמתיות בהיקף אדיר כשחומרי החקירה היו רק בידיה, והגרוע מכל - היא סחטה עדים באיומים קשים עד כדי פירוק משפחותיהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל וואלה לשעבר: "היו דרישות להעלות כתבות נגד בנט ואשתו"

מקדם ההדבקה – הגבוה מזה 19 יום; ירידה במספר החולים שבמצב קשה

התקרבות בין בנט ללפיד – יו"ר יש עתיד מוכן להיות שני ברוטציה

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0504212048 ' autoplay='0' credit='' desc='משרד המשפטים: "ניסיון להעביר מסר מטריד של איום לבית המשפט"' poster='' kid='1_9tqw7uqy' duration='55']

עוד טען נתניהו כי "לא במקרה הפרקליטות הגישה את כתב החשדות חודש בלבד לפני בחירות מועד א', לא במקרה היא הגישה גם את כתב האישום חודש בלבד לפני מועד בחירות ג'. אגב, היא עשתה זאת דקות ספורות לפני פגישה היסטורית שלי עם נשיא ארצות הברית. כולכם רואים את השיטה - פעם אחר פעם, בשיטות הפסולות הללו, מטרללים מדינה שלמה. זה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה".

"מנסים לבטל את רצון הבוחר על ידי המצאת עבירות נגד נבחר ציבור, ולא סתם עבירות - כאלה שלא קיימות בספר החוקים של אף מדינה דמוקרטית, וכמובן שהן לא קיימות עד לאחרונה בספר החוקים של מדינת ישראל. אז קודם משתמשים בכוח שלטוני פסול כדי להמציא עבירות לראש ממשלה, ואז אומרים 'רגע, יש לו תיקים הוא לא יכול להיבחר, זה לא ערכי, זה פגם מוסרי', כך הם מדקלמים שוב ושוב".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0504212049' autoplay='0' credit='' desc='גורמי מודיעין במשטרה: "נאום נתניהו מסמן ומסכן את הפרקליטים"' poster='' kid='1_yy3uf5hx' duration='37']

ראש הממשלה פנה גם לתקשורת, ואמר: "יש לכם תפקיד מרכזי בדמוקרטיה החופשית שלנו, אבל כשאתם מקבלים ומפיצים אוטומטית כל מה שאומרים לכם בפרקליטות, אתם חוטאים להגינות שנדרשת מכם. אתם מנסים ליצור מציאות במקום לתאר מציאות. אחרי ארבע שנים של משפט שדה כמעט חד צדדי בתקשורת, הגיע הזמן להציג לציבור את האמת".

שר הביטחון בני גנץ הגיב על דבריו של ראש הממשלה, ומסר: "נתניהו הוכיח הערב שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה, והוא זה שמנסה לבצע הפיכה שלטונית. המתקפה שלו כנגד הפרקליטות נועדה למטרה אחת - דה לגיטימציה לתוצאות המשפט וניסיון לצבור כוח בלתי מוגבל".

"אני קורא לכל הסיעות להתאחד ולמצוא את הדרך להחליפו", הוסיף גנץ. "עד שנצליח, אני מבקש להעביר מסר לפרקליטות, לשופטים ולמערכת המשפטית כולה - המשיכו לבצע את תפקידכם ללא מורא. לא נאפשר שום פגיעה בכם ונשמור על עצמאותכם מתוך ממשלת המעבר".

בתגובה לדבריו של נתניהו, בכירים במשרד המשפטים מסרו לחדשות 13 כי "לשאת נאום שכזה רגע אחרי עדותו של העד הראשון - זה ניסיון להעביר מסר מטריד מאוד של איום לבית המשפט". גורמי מודיעין במשטרה גם יצאו נגד ההצהרה של ראש הממשלה ואמרו: "נאום נתניהו מסמן ומסכן את הפרקליטים. נאום חריף שעלול לגרום לקיצוניים לעשות מעשה ולפגוע בפרקליטים".