משפט נתניהו: נשקלת האפשרות לקיים את הדיונים מחוץ לבית המשפט

בפרקליטות בוחנים אפשרות לפעול בצעד לא שגרתי, בשל שיקולי ביטחון ונוחות. פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה של הדיון הראשון - הקראת כתב האישום. גנץ: ערב עצוב למדינת ישראל

זמן צפייה: 01:25

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בפרקליטות ובשב"כ בוחנים אפשרות לקיים את הדיונים בתיקי ראש הממשלה נתניהו מחוץ לכותלי בית המשפט. זאת מתוך שיקולי ביטחון ונוחות. פרקליטות המחוז ממוקמת ברחוב סלאח א-דין, וכדי לאבטח את הגעת ראש הממשלה למקום יש צורך לחסום חלקים נרחבים באזור למעבר אזרחים - דבר שישבש את השגרה לאורך הדיונים. בפרקליטות שוקלים לפטור את נתניהו מהצורך להגיע לדיונים, על ידי זה שלא יקריאו בדיון את כתב האישום. אם יוחלט להקריא את כתב האישום - יחויב נתניהו להגיע.

בתוך כך, פרקליטו של נתניהו צפויים לבקש דחייה למועד הדיון הראשון בתיקיו של ראש הממשלה - מכיוון שטרם לקחו את חומרי החקירה מהפרקליטות.

בד בבד, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב להודעה על פתיחת משפטו של נתניהו יום לאחר השבעת הכנסת, ואמר כי "זה ערב עצוב למדינת ישראל וגם לי. ב-17 במארס נגמר המנדט ומתחיל המשפט. ראש הממשלה חייב להקדיש את כולו לאזרחים ולהיות חף מאינטרסים".

עוד בחדשות 13:

יממה אחרי השבעת הכנסת: משפטו של נתניהו ייפתח ב-17 במארס

נקבע הרכב השופטים של נתניהו: בראשו – רבקה פרידמן-פלדמן

Israel's Prime Minister Netanyahu Speaks With Cabinet Secretary Mandelblit During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע בית המשפט המחוזי בירושלים כי משפטו של ראש הממשלה נתניהו ייפתח ב-17 במארס - יממה לאחר השבעת הכנסת ה-23.

בתוך כך, בעל השליטה לשעבר בחברת בזק - שאול אלוביץ', הנאשם בעבירות מרמה ובמתן שוחד במסגרת תיק 4000, הודיע בימים האחרונים לפרקליטות מחוז מרכז כי הוא מוותר על זכותו לשימוע בתיק בזק.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עורך דינו של אלוביץ', ז'ק חן, מסר: "מר אלוביץ' סבור שאין כל יסוד לחשדות שהועלו כלפיו בכתב החשדות, אולם הוא מעדיף בשלב זה שלא לנצל את זכותו לשימוע, והוא סבור שחומר הראיות שמונח בפני הפרקליטות מדבר בעד עצמו, וצריך להביא למסקנה הברורה שאין מקום להגיש נגדו כתב אישום".

בשבוע שעבר פורסם הרכב השופטים שידון בעניינו של ראש הממשלה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בראש ההרכב תעמוד רבקה פרידמן-פלדמן, שנקטה בגישה מחמירה בתיק שבו הורשע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. זאת כפי שפורסם בחדשות 13, כי נשיא בית המשפט, אהרון פרקש, לא ישבץ את עצמו לדיונים.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לצידה של פרידמן-פלדמן ידונו בתיק גם השופטים משה בר-עם ועודד שחם, שנתן את חוות הדעת הנוקשה ביותר בעניינו של חבר הכנסת צחי הנגבי, בזמן ששלושת השופטים היו חלוקים.

לפני כשלושה שבועות הגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את כתב האישום נגד ראש הממשלה ויתר הנאשמים לבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, לאחר שנתניהו הודיע לפני כן כי הוא מוותר על בקשת החסינות מהכנסת.