נתניהו על כתבי האישום בפרשת הצוללות: "לא מתכוון להתייחס"

ראש הממשלה סירב להתייחס להחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד מקורביו שמרון ושרן. עוד הוסיף כי הוא שוקל בחיוב את ההצעה לקדם חוק בחירה ישירה לראשות הממשלה

זמן צפייה: 00:58

כתבי אישום בפרשת הצוללות: ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב הערב (חמישי) להתייחס ולהשיב לשאלות כתבים על החלטת הפרקליטות, להגיש כתבי אישום כפוף לשימוע נגד מקורביו דוד שמרון ודוד שרן, בפרשת הצוללות שנחשפה בחדשות 13. "אני לא מתכוון להתייחס לזה", אמר נתניהו במהלך ביקורו בפורטוגל. "את מה שהיה לי להגיד בנושא כבר אמרתי בעבר".

נתניהו סירב בנוסף להשיב לשאלות בנוגע לכתבי האישום נגדו ולאפשרות שיבקש חנינה. הוא אמר כי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו או לפרוש מהחיים הפוליטיים ואמר בעניין זה: "יש לי עוד מה לעשות". נתניהו הוסיף כי הוא שוקל בחיוב את הצעתו של ח"כ שלמה קרעי, לקדם חוק לבחירה ישירה של ראש ממשלה, לקראת הבחירות הבאות. בנושא זה נתניהו אמר: "תנו לציבור לבחור. אומרים שהציבור עייף. אני חושב שההצעה של קרעי מעניינת, אם נלך לבחירות".

לכתבות נוספות בנושא:

פרשת הצוללות: מרום, גנור ושרן יואשמו בשוחד, שמרון בהלבנת הון

פרשת הצוללות: הסיבה שנתניהו הסתיר את המכירה – הנחה מהגרמנים

החשיפה שהסעירה את ישראל: צפו בתחקיר המקור על פרשת הצוללות

אליעזר מרום, מיקי גנור דוד שמרון ודוד שרן
אליעזר מרום, מיקי גנור דוד שמרון ודוד שרן | צילום: חדשות 13

עם זאת, ראש הממשלה כן התייחס בהרחבה ומיוזמתו, לשתי הסוגיות שהעלה במהלך קמפיין הבחירות הקודם – סיפוח בקעת הירדן וברית ההגנה עם ארצות הברית. נתניהו אמר כי שוחח עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בפגישתם אתמול על שתי הסוגיות הללו.

"סיכמנו לקדם את נושא ברית ההגנה", אמר נתניהו על הפגישה עם פומפאו. "אני ער להסתייגויות אך נעשה זאת בשיתוף פעולה מלא של צה"ל וגורמי הביטחון - חופש הפעולה המלא של הצבא יישמר. החשש מובן, אך ניתן לתת לו מענה ונקבל את היתרונות של ההסכם הזה".

נתניהו ציין כי שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בפגישתם על ברית ההגנה ואמר: "הוא הביע עמדה נגד ואני אמרתי לו שזו שגיאה. זאת, מכיוון שיש הזדמנות של כמה חודשים לקדם זאת, לפני שארצות הברית תיכנס עמוק לתוך הבחירות".

עם זאת, נתניהו הודה כי יתקשה לקדם את סיפוח הבקעה ואת ברית ההגנה במידה ויהיו בחירות והממשלה תמשיך להיות ממשלת מעבר: "בממשלת מעבר זה מורכב וזה מתנגש עם מה שאמר לי היועץ המשפטי לממשלה".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו בליסבון: "נתניהו שוב מוכיח שהוא סרבן אחדות והחסם היחיד להקמת ממשלה בישראל. נתניהו רוצה ממשלת חסינות ולא ממשלת אחדות. לשם כך הוא מדרדר אותנו לעוד מערכת בחירות יקרה ומיותרת. נעשה הכל כדי למנוע זאת".