מנדלבליט נעתר לבקשת נתניהו - ויקיים ארבעה ימי שימוע

עורכי הדין של ראש הממשלה ביקשו כמה ימים, כדי שיוכלו להציג את מלוא טיעוניהם. בימים רביעי וחמישי השימוע יעסוק בתיק 4000 ובשבוע הבא בפרשות 1000 ו-2000

זמן צפייה: 01:47

היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (ראשון) לסנגוריו של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נעתר לבקשתם ויקיים ארבעה ימי שימוע. עורכי הדין הגישו ביום חמישי את הבקשה בטענה כי הם צריכים מספר ימים כדי להציג את מלוא טיעוניהם.

על כן, השימוע יחל ביום רביעי וביומיים הראשונים יעסוק בתיק 4000. ביום ראשון ושני, ידונו בתיקים 1000 ו-2000 כאשר ארבעת ימי השימוע יסתיימו עד ערב יום הכיפורים.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו מבקש מהיועמ"ש להעביר השימוע בשידור חי: "כך נבטיח צדק"

היועמ"ש לרה"מ על הבקשה לשימוע בשידור חי: "לא מכבדת את ההליך"

נתניהו בתגובה לסירוב מנדלבליט לשימוע פומבי: "החלטה מאכזבת"

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, נתניהו פנה ביום חמישי אל מנדלבליט בבקשה להעביר את השימוע שלו בשידור חי. בסרטון שפרסם, אמר נתניהו כי "בשבוע הבא ייפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול - גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לכן אני מבקש מהיועמ"ש לפתוח את השימוע לשידור חי".

בתגובה, לשכת היועמ"ש מסרה מכתב חריף לפרקליטי נתניהו, ובו דחתה את הבקשה לערוך את השימוע בעניינו של ראש הממשלה בשידור חי: "הבקשה חסרת תקדים ולמעשה נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים שהיא אינה מכבדת את ההליך", נכתב.

במכתב מציין ד"ר גיל לימור, עוזר בכיר לעומ"ש, כי "המכתב לא מציג כל נימוק משפטי לקיומו של שימוע באופן פומבי", מכנה את הבקשה לשדר את השימוע בשידור חי "בקשת סרק", וכותב: "מוטב היה שבמקום בקשות סרק שאתם יודעים היטב שלא יתקבלו, הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה".

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה לסירובו של מנדלבליט כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה "מאכזבת".