גורמים משפטיים בכירים: לא תהיה חנינה לנתניהו במקום משפט

גורמים במערכת אכיפת החוק מסרו לחדשות 13 כי אין היתכנות לחנינה לרה"מ בטרם העמדתו לדין כמו בפרשת קו 300, בטענה ששני המקרים שונים לחלוטין זה מזה, ולכן אין סיכוי שנשיא המדינה יסכים לכך

זמן צפייה: 02:26

גורמים משפטיים בכירים אמרו היום (שבת) לחדשות 13 כי אין שום היתכנות לחנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו כפי שניתנה בפרשת קו 300. "פרשת קו 300 רחוקה מזרח ממערב מתיקי נתניהו, מדובר בסיטואציה שונה ותקופה שונה", אמר הגורמים. "לכן אין סיכוי שמנדלבליט, ובעקבותיו הנשיא, יאשר דבר כזה. אם נתניהו באמת רוצה חנינה, יתכבד, יסיים את ההליך המשפטי, ואם יורשע יבקש חנינה בדרך המקובלת".

דוברו של ראש הממשלה מסר: "בעקבות מספר פרסומים בסוף השבוע בנושא עסקת טיעון, אני שב ומבהיר שלא היה ולא נברא. אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: רויטרס, Getty Image

אתמול פורסם בחדשות 13 כי נתניהו בוחן כבר חודשים ארוכים באופן דיסקרטי את האפשרות לבקש חנינה מהנשיא - בתמורה לעזיבת החיים הציבוריים. נתניהו שוחח בעניין לפחות עם אדם אחד, והביע פסימיות לגבי האפשרות שנשיא המדינה ריבלין יאשר את ההצעה.

עד כה נעשה גישוש מול בית הנשיא מטעם ראש הממשלה. למשכן הגיע שליח מטעם נתניהו - אחד שניתן להכחיש את הקשר אליו. התשובה שהוא קיבל היא שחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה תהיה ככל הנראה מכרעת בהחלטה אם לאשר את המתווה.

מטעם נתניהו נעשו בדיקות רבות בעניין, מבחינה תקשורתית ומשפטית. בין היתר נראה כי מי שהיה מעורב בעניין הזה הוא יצחק הרצוג , שקרא בעבר לתת חנינה לנתניהו על סמך מתווה קו 300. לא ידוע מה אופי המעורבות, ובתגובה לדברים נמסר מהרצוג כי הוא מכחיש מעורבות.

מטעם רה"מ נמסר אתמול: "ספין שקוף ושקרי שכל מטרתו לפגוע בקואליציית הימין. הממשלה האפשרית היחידה היא ממשלת אחדות, וזאת אפשר להשיג רק בהידברות. לכן, הסירוב של גנץ לפגוש את נתניהו הוא ניסיון לגרור את המדינה לבחירות שלישיות. אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של רה"מ להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של רה"מ יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

אתמול דחה דובר ראש הממשלה את הפרסומים בתקשורת בדבר השימוע של נתניהו: "אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".