"אין כל שחר לדיווח השקרי של כוונת רה"מ להגיע להסדר טיעון"

מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי הדיווחים שפורסמו בתקשורת אינם נכונים, וכי עורכי דינו של נתניהו יופיעו לשימוע שייערך בעוד כשבועיים ויציגו את טענותיהם

זמן צפייה: 01:17

דובר ראש הממשלה דחה היום (חמישי) את הפרסומים בתקשורת בדבר השימוע של נתניהו: "אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".

אתמול בערב הגישו פרקליטי נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את הטיעונים שיציגו בשימוע. בתיק 1000, תיק המתנות, ראש הממשלה יטען שהוא לא ידע על השמפניות שלכאורה ניתנו לרעייתו שרה, ושהמחירים של הסיגרים היו הרבה יותר נמוכים. נוסף לכך, הוא יטען כי מילצ'ן לא קשור לכך – כלומר שהעזרה שנתניהו נתן לו בכלל לא קשורה להיותו חבר שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חסינות, הסדר טיעון או המשך כהונה: האפשרויות המשפטיות של רה"מ

בין הרכבת הממשלה לשימוע: לוח הזמנים הצפוף של השבועות הקרובים

עדות שלדון אדלסון: "שרה משוגעת לגמרי, כפייתית למראה שלה"

רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בתיקי 2000 ו-4000 נתניהו יטען שהמערכת המשפטית בכלל לא צריכה להתערב ביחסי מו"ל, עורך או בעלים של עיתון או אתר, לראש הממשלה. בכלל, נתניהו טוען שבתיק 4000 כל ההטבה הרגולטורית שנטען כי ניתנה לכאורה בתמורה לסיקור חיובי באתר "וואלה", הייתה לפי עמדת הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת.

נוסף לכך, אתמול צירף ראש הממשלה את עורך הדין רם כספי, פרקליט צמרת, לצוות ההגנה שלו. כספי, מי שנחשב מאוד מקורב לרה"מ לשעבר אהוד אולמרט, ישמש כיועץ לצוות. נוסף לכך, נתניהו ניסה כמה פעמים לגשש עם היועמ"ש בדבר אפשרות לדחות את השימוע, אך בשלב זה הוא לא הגיש בקשה רשמית כי הוא הבין ממנדלבליט כי לא תהיה שום דחיה.

כמו כן, ביום שישי שעבר היועמ"ש הודיע לראש הממשלה כי הוא מאשר לו לקבל הלוואה ממקורבו, איש העסקים האמריקני ספנסר פרטרידג', למימון הגנתו המשפטית, וקבע כי אין ניגוד עניינים בין השניים.