בסביבת נתניהו שוקלים לעתור לבג"ץ נגד החלטות יועמ"ש הכנסת

לקראת הגשת חוות הדעת של אייל ינון, שתכריע אם ניתן יהיה לקיים דיון בחסינות לפני הבחירות, נבחנת האפשרות לפעול נגדו במישור המשפטי - במטרה לעכב את ההליך

זמן צפייה: 01:21

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקלים להגיש בג"ץ נגד ההחלטות הצפויות של היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, בעניין בקשת החסינות. כזכור, ינון צפוי להגיש חוות דעת בנוגע לאפשרות להקים ועדת כנסת, שתאפשר דיון בחסינות נתניהו, או לחלופין לחוות דעתו בנוגע להדחת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

לצעד זה יש יתרונות ברורים לקידום ענייניו של ראש הממשלה נתניהו: עתירה תעכב עוד יותר את הדיון בחסינות, שבו אין לנתניהו רוב, ואם תתקבל – יוכל הליכוד לנצל זאת כדי לשלהב את הבוחרים. מצד שני, אם יאשר בג"ץ את הקמת ועדת הכנסת – הדבר ייתן הכשר להחלטות היועץ, ויחזק את סמכותו.

עוד בחדשות 13:

יועמ"ש הכנסת דחה את טענת הליכוד לניגוד עניינים בבקשת החסינות

יועמ"ש הכנסת: אין מניעה משפטית לדון בבקשת החסינות של נתניהו

השקרים וחצאי האמיתות בנאום החסינות של בנימין נתניהו

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Addresses The Media In Airport City Near Tel Aviv
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, דחה יועמ"ש הכנסת את טענת שר המשפטים אמיר אוחנה וח"כ מיקי זוהר, לפיה עליו לחדול מעיסוק בוועדת הכנסת שתדון בחסינות ראש הממשלה, מפני שאשתו עסקה בתיקי נתניהו. ינון אף חתם את מכתבו בהבעת תקווה כי "עובדי ציבור יזכו ליחס מכבד מהדרג הפוליטי, גם אם חוות דעתם אינה לשביעות רצונו".

ינון שלח מכתב לבכירי הליכוד, ובו כתב כי "הסוגיות הפרוצדורליות והפנימיות של הכנסת אינן נוגעות לבקשות החסינות עצמן או לשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, ועל כן לא מתעורר לגביהן כל ניגוד עניינים עם תפקידה או עיסוקה של בת זוגי".

אייל ינון ובנימין נתניהו
אייל ינון ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, אתר הכנסת

בתוך כך, הליכוד קראה לינון להשעות את עצמו מכל תפקדיו ולחדול מעיסוקיו ב"ענייני נתניהו" בטענה כי הוא נמצא ב"ניגוד עניינים חמור עד כדי חשד לפלילים". בהודעת המפלגה נכתב כי "לא ייתכן שביד אחת זוגתו תחליט על כתב אישום נגד ראש הממשלה, וביד השנייה הוא יסכל באופן תקדימי את בקשת החסינות שלו - עליו להשעות עצמו מתפקידו לאלתר".

במקביל, מקורבי ינון טענו כי "מסמנים אותו כמו שעשו למנדלבליט ולאלשיך - היה שלב שהוא חשב לא לבזבז על זה אנרגיה, כדי למנוע לזות שפתיים, עד שהבין שבכך הוא פשוט נכנע לטרור, ואם ייכנע - זה לא ייגמר כאן". בנוסף על כך, גורמים משפטיים בכירים אמרו לחדשות 13 כי "מה שעשו לינון זו בושה וחרפה - אנשי נתניהו מנסים להפחיד אותו כדי שלא יתקבלו החלטות נגד ראש הממשלה".

עוד אמרו הגורמים המשפטיים כי ינון אינו נמצא בניגוד עניינים. לדבריהם, "מסע ההסתה שהתחיל במשטרה, עבר לפרקליטות ולפרקליט המדינה, משם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועכשיו ליועץ המשפטי של הכנסת - השלב הבא יהיה השופטים".