היועמ"ש סירב לדחות את השימוע של ראש הממשלה לאחרי החגים

מנדלבליט דחה את בקשת עו"ד של נתניהו, שטען כי לא יצליח ללמוד את חומרי החקירה בזמן, ולא צפוי להסכים לקיים את ההליך המשפטי לאחר ספטמבר. היום: המועד האחרון לקביעת תאריך השימוע

זמן צפייה: 01:24

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סירב היום (שני) לבקשה של עו"ד עמית חדד, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדחות את השימוע לאחרי החגים ונראה כי הוא לא צפוי להסכים לדחייה מעבר לספטמבר. הצדדים מנהלים כעת משא ומתן, כאשר היום הוא המועד האחרון לקביעת תאריך להליך המשפטי.

הבקשה של עו"ד חדד מגיעה לאחר שלטענתו, חומרי החקירה רבים והוא לא יצליח ללמוד אותם עד המועד שהיועמ"ש הציע וגם לא לפני החגים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

ועדת ההיתרים לרה"מ: העבר המידע השבוע – או שנדחה בקשתך למימון

מחומרי החקירה עולה: נתניהו ביקש סיגרים ממילצ'ן ביום הזיכרון

עמית חדד, פרקליט נתניהו
עמית חדד, פרקליט נתניהו | צילום: חדשות עשר

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה הגיב לפרסום חדשות 13 לפיו ועדת ההיתרים תודיע שעליו להעביר לידה את פרטי תיק ההון שלו עד סוף השבוע או שתידחה בקשתו למימון משפטי, ומטעם לשכתו נמסר כי "מטרת כתב האישום היא להפיל ראש ממשלה. זכותו של ראש הממשלה להתגונן מכתב אישום שמטרתו להפיל אותו ולהחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי".

אמש הגיב נתניהו וטען כי "ועדת ההיתרים מונעת מרה"מ לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית, בניגוד לאנשי ציבור אחרים שקיבלו סיוע למימון הגנתם. כל מידע שנמסר לוועדה הודלף מיד באופן מגמתי ופוגעני תוך פגיעה אנושה בזכות לפרטיות שעומדת גם לראש הממשלה. בלי הסיוע הזה אין לראש הממשלה יכולת להתגונן אל מול המשאבים העצומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה בהגשת כתב חשדות חסר בסיס וחסר תקדים נגדו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גורמים בפרקליטות התייחסו בשבוע שעבר בחריפות להתנהלותו של ראש הממשלה נתניהו באשר לשימוע, ובשיחות סגורות אמרו כי "התנהלות נתניהו היא הזויה ומביכה". "אם עד ה-20 במאי עורכי דינו לא יקחו את חומרי החקירה, אז נקבע שימוע", הוסיפו הגורמים, "ירצה – ייקח את החומרים. לא ירצה – לא ייקח. זו כבר בעיה שלו. לא יגיע לשימוע? יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום. הוא עושה צחוק מהמערכת".