פרקליטי רה"מ בשימוע: "לא הייתה לו כוונה לקבל סיקור חיובי"

במהלך הדיון, שארך כ-11 שעות, עורכי הדין טענו כי נתניהו לא קיבל סיקור חיובי - ובכל מקרה לא הייתה לו מודעות לכך, והוסיפו: "אי אפשר לחזור 5 שנים אחורה ולהגיד שהייתה עבירה תקדימית"

זמן צפייה: 05:12

עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו טענו בשימוע בתיק 4000 שהתנהל היום (רביעי) במשך יותר מ-11 שעות, כי "אם נתניהו קיבל סיקור חיובי, מה שלא קרה, לא הייתה לו כוונה או מודעות". טענותיהם של הפרקליטים מתייחסות בעיקר לעניין הכוונה והם טוענים בנוסף כי "אי אפשר ללכת במנהרת הזמן חמש שנים אחורה ולהגיד שעבר עבירה תקדימית".

עוד טענה שהם מעלים היא שאחד העדים המרכזיים בתיק טען בעדותו ש-90% מבקשות נתניהו לסיקור כזה או אחר התמוססו - ולכן אין פה עניין מבחינתם של תן וקח. הטענה השלישית שהם מעלים היא שאבי ברגר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת בתקופתו של השר ארדן ואח"כ בתקופת נתניהו - ופוטר על ידי נתניהו בכלל לא התנגד לעסקת בזק-yes אלא לא אישר אותה בגלל שרצה שיהיה לו "נשק" נגד רפורמה טלפונית של בזק.

מטעם רה"מ נתניהו נמסר כי "פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות".

לכתבות נוספות בנושא >>

החל השימוע לנתניהו; פרקליטו: "הסדר טיעון – לא על הפרק"

ברקע מאמציו להמשיך בכהונתו: היום יחל השימוע של נתניהו

מנדלבליט נעתר לבקשת נתניהו – ויקיים ארבעה ימי שימוע

רה''מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

הבוקר, החל שימוע ראש הממשלה נתניהו בתיק 4000 במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השימוע ימשך על פני ארבעה ימים, כאשר היום ומחר יתמקד בפרשת "בזק וואלה" – וביום ראשון ושני יציג נתניהו את טיעוניו בפרשות 1000 ו-2000. את ראש הממשלה ייצגו עשרה פרקליטים, שייטענו בפני היועמ"ש כי ההטבות שהעניק לכאורה לאלוביץ' אושרו ע"י גורמי המקצוע.

אחרי כשלוש שעות וחצי יצא עורך הדין רם כספי מהשימוע, לאחר שנשא נאום פתיחה על תיק 4000 שארך כשעה וחצי. בהמשך הציג עורך הדין יוסי אשכנזי את הטיעונים של צוות ההגנה.

עו''ד עמית חדד בטרם שימוע נתניהו
עו''ד עמית חדד בטרם שימוע נתניהו | צילום: כפיר סיון

לפני הכניסה לשימוע, אמר אחד מפרקליטיו של נתניהו, רם כספי: "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסוייג לא רק במערכת המשפט, אלא גם באלה העומדים בראש מערכת האכיפה, ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז ת"א ליאת בן ארי. בהכירי אותם אישית, אין לי ולו ספק קל שבמסגרת השימוע, היועמ"ש יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני, תוך התעלמות מוחלטת מרעשי הרקע, מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים. אני מייחס חשיבות רבה להליך השימוע, וסבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים, כפי שעולים מכתב החשדות".

"לדעתי תהיה זו הפעם הראשונה שבה מערכת היחסים שבין גורמי ממשל לבין התקשורת נבחנת בהליכים פליליים. יש לזכור שחזקת החפות של כל אדם היא ערך עליון. רה"מ אינו מעל החוק, אבל גם לא מתחת לו, וכולם שווים בפני החוק". עוד אמר לחדשות 13 כי "הנושא של הסדר טיעון או חנינה לא עלה כלל לדיון, גם לא בשיחות הפנימיות".

פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות.